شرایط مدل شدن در ایران برای خانم ها با چهرک نریمانی همراه باشید

شرایط مدل شدن در ایران برای بانوان

اگر شما هم جزو افرادی هستید که به درآمد بالا، شهرت، موفقیت شغلی و دیده شدن علاقه زیادی دارید، شغل مدلینگ یک انتخاب مناسب برای شما است. قطعا بسیاری از افراد با دیدن عکس‌های مدل‌ها در بیلبوردهای تبلیغاتی یا تیزرهای صدا و سیما، جذب این شغل شده و به دنبال ورود و موفقیت در شغل مدلینگ هستند. البته باید توجه کنید که حوزه مدلینگ از گسترده‌ترین مباحث در زمینه تبلیغات است. مدل‌ها باید از نظر فیزیکی و جسمانی شرایط ویژه‌ای داشته باشند. همچنین سبک زندگی و لایف استایل این افراد هم تحت تاثیر شغلشان  قرار می‌گیرد. اگر شما هم می‌خواهید در کنار ورود به حرفه مدلینگ، پوششتان در زندگی عادی خود را هم تغییر دهید، کافی است مانتوهای مزونی، کیف و کفش دستدوز و شال و روسری‌های موجود در فروشگاه اینترنتی مزون مانتو چهرک نریمانی را تهیه کنید. کالکشن‌های مزون چی شما را تا حد زیادی به مدل شدن نزدیک می‌کنند. در این مطلب همراه ما باشید تا شما را برای ورود به حوزه مدلینگ و موفقیت در آن آماده کنیم. 

شرایط مدلینگ برای خانم ها چیست؟

یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی که برای ورود به حوزه مدلینگ نیاز دارید، مشخصه‌های فیزیکی است. به طوری که اگر ویژگی‌های فیزیکی اولیه را نداشته باشید، نمی‌توانید وارد حوزه مدلینگ شوید. در استاندارد جهانی برای خانم‌ها اینگونه بیان شده که یک مدل خانم باید قد بالاتنه‌ای ۸۶ سانتی‌متری و دور کمری برابر با ۶۱ سانتی‌متر داشته باشد. حداقل میزان قد در هر کشور متفاوت بوده و به ویژگی‌های ژنتیکی و نیاز قالب جامعه بستگی دارد.

شرایط مدلینگ برای خانم‌ها در جهان بدین صورت است که این افراد عموما سایز ۳۶ تا ۳۸ دارند. قد این افراد نباید کم‌تر از ۱۷۰ سانتی‌متر باشد و البته حداکثر قد خانم‌های فعال در حوزه مدلینگ در ایران هم حدود ۱۸۳ سانتی‌متر است. البته توجه کنید که همانطور که گفتیم این ارقام قابل تغییر بوده و همواره سایز، قد و وزن مدل‌ها باید در بهترین وضعیت قرار داشته باشند.

آیا برای ورود به حوزه مدلینگ سن خاصی وجود دارد؟

در پاسخ باید بگوییم که خیر. تمامی موسسات و آژانس‌ها با توجه به نمایش محصولات خود، به مدل‌های مختلف در تمامی سنین نیاز دارند. به طور مثال مدلینگ کودک، مدلینگ بزرگسال، مدلینگ خانم و… همگی در صنعت مد فعالیت می‌کنند.

برای مدل شدن چه قد و وزنی باید داشت؟

شرایط مدل شدن برای خانم‌ها مدل مزون مانتو بهاره  و آقایان متفاوت است. در دنیای مدلینگ برای خانم‌ها بهترین سایز، ۳۶ و ۳۸ است. ولی طراحان مد در ایران بیش‌تر روی سایز ۳۸ و ۴۰‌ تمرکز کردند؛ زیرا سایز اکثر خانم‌های ایرانی در این محدوده قرار دارد. 

در زمینه مدلینگ هر کشوری، استانداردهای ویژه‌ای برای سایز و اندازه مدل  وجوددارد. اما به عنوان یک استاندارد کلی و جهانی، می‌توان به نظریه انجمن نمایندگی فشن یا همان AMA اشاره کرد. طبق این استاندارد، مانکن‌های خانم باید قد بالاتنه ۸۶ سانتی‌متر، دور کمر ۶۱ سانتی‌متر و دور ران ۸۶ سانتی‌متری داشته باشند. قد خانم‌های مدل باید حدود ۱۷۳ سانتی‌متر باشد. 

در آخرین نمایش فشن‌های برگزار شده در سطح جهان، میانگین قد مدل‌های خانم حدود ۱۷۹سانتی‌متر، میانگین وزن آن‌ها ۵۰ کیلوگرم، میانگین دور کمر ۶۲، میانگین بالاتنه بین ۸۵ تا ۹۰ سانتی‌متر و میانگین دور ران ۹۰ سانتی‌متر بوده است.

افراد مناسب برای مدلینگ چه کسانی هستند؟ 

برای مدل شدن علاوه بر شرایط جسمانی و فیزیکی که در بالاتر اشاره کردیم، باید ویژگی‌های دیگری هم داشته باشید. افرادی که شرایط زیر را دارند، برای مدلینگ مناسب هستند:

  1. داشتن اعتماد به نفس بالا
  2. داشتن اراده‌ی محکم و پشتکار بالا
  3. منعطف بودن و آمادگی برای تغییر در نوع لایف استایل و تغییرات ظاهری
  4. خلاق بودن و داشتن حس نوآوری
  5. تمایل به یادگیری و افزایش اطلاعات در حوزه مدلینگ و حضور در کلاس‌ها و دوره‌های مربوطه
  6. اطلاع داشتن از اصول علم مدلینگ
  7. داشتن آمادگی جسمانی و بدنی ایده‌آل
  8. داشتن شرایط ظاهری متناسب با مدلینگ

درآمد دختران مدلینگ ایرانی چقدر است؟

حوزه مدلینگ یکی از معدود مشاغلی است که درآمد زنان بیش‌تر از مردان است. طبق گزارش‌های به عمل آمده درآمد مردان در حوزه مدلینگ حدود ۲۵ درصد کم‌تر از درآمد زنان بوده؛ زیرا به طور معمول در این صنعت به زنان و دختران اهمیت بیشتری داده می‌شود و به همین دلیل درآمد بیش‌تری هم نسبت به آقایان دارند. نرخ دستمزد و درآمد مدل‌های زن با توجه به نوع همکاری و تجربه و سوابق آن‌ها افزایش پیدا می‌کند. به طور کلی میزان درآمد مدل‌های زن با توجه به نوع برند و سوابق همکاری تعیین می‌شود. اما به طور معمول می‌توان گفت که خانم‌ها برای آفیش چند ساعته حدود چهار میلیون تومان دریافت می‌کنند.

آیا مدل شدن در ایران سخت است؟

یکی از شغل‌های پردرآمد در کشور ایران، حوزه مدلینگ است. بازار کار این شغل روز به روز داغ‌تر شده و افراد زیادی به این حوزه جذب می‌شوند. بسیاری از افراد از همین راه محبوبیت پیدا می‌کنند. اما این شغل برای همه‌ی افراد مناسب نیست. در حوزه مدلینگ، سختی‌های زیادی در کنار برخورد‌هایی که صورت می‌گیرد، وجود دارد. 

همچنین برای ورود به حوزه مدلینگ باید وزن مناسب، چهره جذاب، استایل مناسب و بدنی ورزیده داشته باشید. معمولا یکی از سختی‌های این حوزه، داشتن رژیم غذایی اصولی است. یعنی نمی‌توانید از هر غذایی استفاده کنید. برای مدل شدن باید خوردن غذای چرب، مواد قندی و … را کاملا از برنامه خود حذف کنید. 

همچنین افراد فعال در حوزه مدلینگ باید روزانه ورزش‌های مخصوصی را انجام دهند. خواب منظم داشته باشند و لایف استایل مشخصی را دنبال کنند. در کنار همه این موارد افرادی که به معروفیت دست پیدا کردند، باید رفتار و لایف استایل کنترل شده‌ای هم داشته باشند. اما با همه این تفاسیر، شغل مدلینگ در کنار سختی‌هایی که دارد، زندگی روزمره افراد را تحت تاثیر قرار می‌دهد و موجب ارتقای شخصیت افراد می‌شود. 

نحوه وارد شدن خانم‌ها به دنیای مدلینگ

یکی از بیش‌ترین سوالاتی که در این زمینه به وجود می‌آید، این است که چگونه وارد دنیای مدلینگ شویم؟ برای شروع این کار در گام اول لازم است که موسسه‌ها و آژانس‌های معتبر را پیدا کنید. سعی کنید موسساتی را دنبال کنید که از وزارت ارشاد مجوز گرفته باشند. بنابراین بهترین روش، جستجو در سایت وزارت ارشاد است. در میان آژانس‌های مختلف جستجو کرده و بهترین آژانس را انتخاب کنید. 

شرایط همکاری با موسسات و آژانس‌های مختلف، با یکدیگر فرق داشته و قبل از مراجعه حضوری، یک عکس قدی به همراه مشخصات فردی برای موسسه مورد نظر ارسال کنید. درصورت پذیرفته شدن، به مصاحبه حضوری دعوت می‌شوید. اگر تمام شرایط مورد نظر برای مدل شدن را داشته باشید، در نهایت با شرکت در کلاس‌ها و دوره‌های مدلینگ و با اتمام رساندن آن‌ها، وارد دنیای مدلینگ خواهید شد. در این مسیر، صبر و اتمام دوره‌ها با موفقیت اهمیت بسیار زیادی دارد.

در دوره‌های آموزشی مدلینگ، چه مواردی آموزش داده می‌شود؟

در دوره‌های آموزشی در حوزه مدلینگ به افراد تمرینات مختلفی داده می‌شود. شرکت در این دوره‌ها برای تمامی بانوانی که قصد ورود به حوزه مدلینگ را دارند، ضروری است. در صورتی که این دوره‌ها با موفقیت طی شود، افراد می‌توانند به حوزه مدلینگ ورود پیدا کنند. برخی از مواردی که در دوره‌های آموزشی وجود دارد، عبارتند از:

  • رژیم غذایی اصولی و درست برای حفظ تناسب اندام
  • تمرینات ورزشی و بدنسازی برای حفظ سلامتی و استایل خوب
  • شخصیت سازی، حفظ فیگور درست، آشنایی با مدل‌های تبلیغاتی
  • آشنایی با برندهای معروف ایران و جهان
  • آشنایی با مباحث تخصصی در حوزه مدلینگ و دنیای فشن
  • آشنایی با اجرای زنده فشن مد‌ها و نحوه شرکت در آن
  • آموزش درباره نحوه مراقبت از بدن، مراقبت از پوست و دیگر آموزش‌های مربوط به زیبایی و بهداشت بدن
  • آشنایی با نحوه ست کردن لباس‌ها و شیک پوشی
  • آماده کردن افراد برای شرکت در فشن شوهای ایرانی و خارجی

چگونه در ایران  یک مدل موفق شویم؟

به طور کلی برای مدل شدن باید مراحل مختلفی را پیش بگیرید. در ادامه در خصوص مراحل مدل شدن بیش‌تر صحبت می‌کنیم.

  1. انتخاب سبک مدلینگ: قبل از شروع به کار کردن، لازم است که سبک فعالیت حرفه‌ای خود را انتخاب کنید. مدلینگ هم مانند سایر حوزه‌ها، سبک دارد. از جمله سبک‌های مدلینگ می‌توان به مدل آرایش، مدل سایز بزرگ، مدل عکاسی و… اشاره کرد.
  2. با تمرین در خانه، مدلینگ را حرفه‌ای یاد بگیرید: امروزه با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ویدیو‌های آموزشی در هر حوزه وجود دارد که شما با دنبال کردن ویدیو‌های مربوط به نحوه حرکت و ژست گرفتن، می‌توانید در این زمینه حرفه‌ای تر ‌شوید.
  3. حتما نمونه کار داشته باشید: داشتن نمونه کار اصلا سخت نیست. کافی است از دوستانتان بخواهید تا با آرایش‌ ساده و با پس زمینه‌ای با رنگ خنثی از صورت و بدن شما عکس بگیرند. با ارائه این عکس‌ها موسسات می‌توانند در استخدام شما انتخاب راحت‌تری داشته باشند.
  4. استفاده از شبکه‌های اجتماعی: امروزه یکی از راحت‌ترین و کم‌هزینه‌ترین راه‌ها برای مشهور شدن در حوزه مدلینگ، استفاده از شبکه اجتماعی است. با استفاده از این فضا می‌توانید عکس‌ها و ویدیوها خود را با چندین هزار نفر به اشتراک بگذارید. ممکن است در بین این افراد موسسات و آژانس‌هایی باشند که به دنبال یک مدل خوب می‌گردند.

در این مقاله در مورد شرایط مدلینگ برای بانوان صحبت کردیم. برای ورود به حوزه مدلینگ در وهله اول باید از نظر جسمانی شرایط کافی داشته باشید. میانگین قد مدل‌های خانم در ایران حدود ۱۷۳ سانتی‌متر است. همچنین در ایران بانوانی که سایز ۳۸ یا ۴۰ دارند، در اولویت مدل شدن هستند. مدلینگ در کنار درآمد زیاد و پرستیژ شغلی بالایی که دارد، سختی‌هایی هم دارد. افرادی که در این حوزه فعالیت می‌کنند باید رژیم غذایی درست و ورزش روزانه را رعایت کنند. امروزه این صنعت یکی از پردرآمدترین مشاغل ایران محسوب می‌شود که بانوان در هر سنی می‌توانند در دوره‌های آموزشی مربوط به آن شرکت کنند و با موفقیت در این دوره‌ها، وارد حوزه مدلینگ شوند. شما هم می‌توانید به عنوان یکی از مدل‌ها در مزون چی فعالیت کنید یا برای ورود به حوزه مدلینگ با خرید محصولات از این مزون، سبک پوشش خود را به مدل‌ها نزدیک‌تر کنید.