شهرت زیباترین و معروف ترین نقاشی های جهان

معروف ترین نقاشی های جهان طبیعی ترین نقاشی ها و هنر دست چیره دست ترین نقاشانی هستند که با پیش زمینه هایی راز آلود و جریانی از احساسات همراهند.

معروف ترین نقاشی های جهان به دست هنرمندانی چیره دست خلق شده اند که با خلاقیت جذاب شان تمام دنیا را مسحور خود کرده اند. ارائۀ آمار دقیق از زیباترین نقاشی های جهان امری غیرممکن است اما برخی از آنها به دلایلی جایگاه ویژه ای در جهان دارند که توانسته اند لقب معروف ترین نقاشی های جهان را از آن خود کنند. معروف ترین نقاشی های جهان ارزشی بالاتر از الماس و مروارید دارند. امروز در این مقاله قصد داریم چند نقاشی معروف دنیا را برای شما بیان کنیم.

۹ نقاشی معروف دنیا

نقاشی مونالیزا معروف ترین نقاشی جهان

نقاشی مونالیزا گران ترین و معروف ترین نقاشی جهان می باشد. مونالیزا یعنی بانوی من. نقاشی مونالیزا اثر لئوناردو داوینچی نه تنها یک نقاشی است بلکه به خودی خود یک رمز و راز می باشد. این نقاشی بین سال های ۱۵۰۳ تا ۱۵۱۹ خلق شد و هنوز هم مشهورترین نقاشی در کل جهان است. این تابلو هنوز در موزه لوور پاریس که یکی از بزرگترین موزه های جهان می باشد نگهداری می شود.

علت شهرت مونالیزا: معروف ترین نکته در مورد این نقاشی لبخند آن است. لبخند مونالیزا از هر گوشه ای متفاوت می باشد. بزرگترین مشکل لئوناردو درست کردن لب های مونالیزا بود. در واقع ۱۲ سال طول کشید تا او فقط لب ها را نقاشی کند. لئوناردو داوینچی از بیش از ۳۰ لایه برای رنگ آمیزی نقاشی مونالیزا استفاده کرد که برخی از آنها نازکتر از موهای انسان بودند.

زایش ونوس از معروف ترین نقاشی های جهان

زایش ونوس یکی از معروف ترین نقاشی های جهان است که توسط هنرمند ایتالیایی ساندرو بوتیچلی در سال های ۱۴۸۵-۱۴۸۶ خلق شد. این نقاشی در گالری اوفیزی فلورانس که یکی از جاذبه های گردشگری معروف ایتالیا است نگهداری می شود. این نقاشی یکی دیگر از شاهکارهای رنسانس ایتالیا می باشد. این نقاشی تولد الهه ونوس را نشان می دهد. خدایان ونوس به شکل زنی زیبا از دریا بیرون می آید و به ساحل وارد می شود. چهره زیبا و حالت خجالتی ونوس مهمترین بخش این نقاشی است.

مشهور زایش ونوس: زایش ونوس یکی از معروف ترین نقاشی های جهان در حوزه اساطیری می باشد. بیشتر نقاشی های آن زمان بر روی چوب حک می شدند اما این نقاشی روی بوم خلق شد.

شب پرستاره

تابلوی شب پرستاره یکی از مشهورترین نقاشی های جهان اثر ونسان ونگوگ هنرمند هلندی است. این اثر نقاشی رنگ روغن روی بوم می باشد و در ژوئن ۱۸۸۹ خلق شده است. زمانی که این هنرمند در آسایشگاه زندگی می کرد، صحنه ای را از پنجره اتاقش در این تابلو به تصویر کشید. این نقاشی در موزه هنر مدرن نیویورک نگهداری می شود.

شهرت شب پرستاره: این تابلوی زیبا و تیره رنگ داستان خاطرات و احساسات روستایی را به تصویر می کشد.

آفرینش آدم

میکل آنژ بوناروتی یکی از مشهورترین هنرمندان دوره رنسانس ایتالیا بود. او سقف کلیسای سیستین در شهر واتیکان را بین سال‌های ۱۵۰۸ تا ۱۵۱۲ نقاشی کرد. «آفرینش آدم» یکی از معروف ترین نقاشی های جهان و اثر این هنرمند است. آفرینش آدم یکی از مذهبی ترین نقاشی های تاریخ و مهم ترین نقاشی های رنسانس می باشد. اعتقاد بر این است که آدم اولین انسان در جهان می باشد. این نقاشی نشان می دهد که چگونه خداوند آدم را طبق داستانی در کتاب مقدس خلق کرد.

شهرت نقاشی آفرینش آدم: «آفرینش آدم» یکی از مشهورترین و نمادین ترین نقاشی های تاریخ هنر اروپاست. میکل آنژ بوناروتی نقاشی های سقف کلیسای سیستین را نقاشی کرد. مشهورترین نقاشی های این کلیسا آفرینش آدم است که خدایی را به تصویر می کشد که به اولین انسان، آدم، زندگی بخشید.

جیغ

جیغ یکی از معروف ترین نقاشی های جهان است که توسط هنرمند نروژی ادوارد مونک در سال ۱۸۹۳ کشیده شد. این نقاشی با استفاده از رنگ روغن و پاستل خلق گردید و مردی را در ترس و فریاد در سراسر نقاشی به تصویر می کشد. این نقاشی در سال ۲۰۰۴ به سرقت رفت و به مدت دو سال ناپدید شد. این نقاشی را در سال ۲۰۰۶ پیدا کردند. در حال حاضر، این نقاشی معروف در گالری ملی اسلو نروژ نگهداری می شود.

شهرت نقاشی جیغ: «جیغ» یکی از معدود نقاشی‌هایی است که به سبک زندگی‌نامه‌ای و اکسپرسیونیسم خلق شده است و در فهرست ۱۰ نقاشی مشهور جهان نیز قرار دارد. این هنرمند درباره این تصویر گفت که روزی هنگام غروب با دو دوست برای گردش بیرون رفتیم. ناگهان نور خورشید ابرها را مانند خون سرخ کرد. فریاد بی نهایتی را حس کردم که از طبیعت عبور می کرد و همان ترسی که آن روز احساس می کردم را نقاشی نمودم.

سایر نقاشی های معروف دنیا

در ادامه میتوانید نام و تصیر ۴ نقاشی دیگر از معروف ترین نقاشی های جهان را مشاهده کنید.

دختری با گوشواره مروارید اثر یوهانس فرمیر

تداوم حافظه اثر سالوادور دالی

گِرنیکا اثر پابلو پیکاسو

نقاشی بوسه اثر گوستاو کلیمت