مزایای سرمایه گذاری در فارکس نسبت به بورس چیست؟

معاملات فارکس نسبت به سایر روش های معاملاتی مانند بورس و سهام مزایای زیادی دارد، برخی از این مزایا اهرمی است که می توانید از آن استفاده کنید، نقدینگی در بازارها و نوسانی که بازارها می توانند ایجاد کنند تا سود بیشتری کسب کنید، آن هم بصورت دلاری. هر یک از این موارد به شما به عنوان یک معامله گر مزیت بزرگی می دهد و می تواند به افزایش درآمد بالقوه شما کمک کند. البته، آنها همچنین می توانند کمی ریسک به معاملات شما نیز اضافه کنند. امروز قصد داریم برخی از مزایای معاملات فارکس نسبت به بورس را بررسی کنیم.

این مقاله توسط تیم آموزشی بروکر کپیتال اکستند با آدرس وب سایت capitalxtend-irn.com/fa تهیه شده است و به شما امکان بررسی و مقایسه بازار فارکس و بورس را می دهد. در نهایت شما تصمیم گیرنده نهایی خواهید بود. کپیتال اکستند بروکر بین المللی فارکس است که ضمن ارائه خدمات و محصولات مالی مرتبط با معامله گری در بازارهای جهانی، دارای یک آکادمی آموزشی عالی است. همچنین این کارگزاری بصورت هفتگی اقدام به برگزاری وبینارهای آموزشی رایگان می نماید که می توانید جهت اطلاع از زمان و نحوه ثبت نام وبینارها آیدی capitalxtend_persian را در اینستاگرام دنبال نمایید. همچنین کانال تلگرامی با ایدی capitalxtend_farsi در تلگرام، تحلیل ها، اخبار و سیگنال های معاملاتی خوبی را ارائه می دهد. 

برگزاری مسابقات، ارائه پاداش ها و کمپین های تشویقی ، مسابقات اینستاگرامی و وبینارهای آموزشی رایگان یکی از مزایایی بزرگ کپیتال اکستند است. طرح هایی مثل تا ۳۰۰ دلار پاداش ثبت نام یا کش بک میتواند قدرت شما در معاملات را افزایش دهد.  از فرصت ۳۰ درصد شارژ بیشتر استفاده کنید و اعتبار بیشتری در حساب معاملاتی متاتریدر خود دریافت کنید. همین امروز ثبت نام خود را انجام دهید و با دریافت بونوس سپرده گذاری تا سقف ۳۰۰ دلار، تجربه معاملاتی خود را افزایش دهید.

امکان استفاده از اهرم

اولین مزیتی که می خواهیم به آن نگاه کنیم، اهرم است، اما قبل از اینکه بفهمیم چرا خوب است، اجازه دهید کمی درک کنیم که واقعاً چیست. اهرم اساساً به شما این امکان را می دهد که پول مورد نیاز برای انجام معامله را از بروکر فارکس خود قرض کنید. این به شما امکان می دهد معاملاتی را انجام دهید که بسیار بزرگتر از آن چیزی است که موجودی شما در غیر این صورت به شما اجازه می دهد انجام دهید، این یکی از دلایلی است که باعث می شود تا این حد مورد توجه قرار گیرد. بنابراین، اگر مثال ساده‌ای را در نظر بگیریم، تصور کنیم که موجودی شما فقط ۱۰۰ دلار است، نمی‌توانید با اهرم ۱:۱ مقدار زیادی را روی حساب قرار دهید، بنابراین ما به سراغ حساب ۱۰۰:۱ می‌رویم. این بدان معنی است که به ازای هر ۱ دلاری که در حساب خود داریم، کارگزار آن را تا ۱۰۰ دلار افزایش می دهد، بنابراین خود ۹۹ دلار اضافه می کند.

استفاده از اهرم در معاملات فارکس میزان سود را افزایش میدهد

بنابراین آن حساب ۱۰۰ دلاری اکنون مانند یک حساب ۱۰۰۰۰ دلاری عمل می کند و به شما امکان می دهد معاملات بسیار بیشتری انجام دهید. البته، برخی از کارگزاران بالاتر می روند، در ۵۰۰:۱، ۱۰۰۰:۱، یا حتی ۲۰۰۰:۱، دو دومی کمی بیش از حد بالا هستند و ۵۰۰:۱ به نظر می رسد نقطه شیرین است. بنابراین این همان اهرم است، اما چگونه برای ما به عنوان معامله‌گران مفید است و چرا یکی از مزیت‌های اصلی معاملات فارکس است؟ به بیان ساده، اهرم به ما این امکان را می دهد که معاملات بسیار بیشتری داشته باشیم و در نتیجه سود بیشتری کسب کنیم. به هر حال، چرا باید با یک حساب با فقط ۱۰۰ دلار معامله کنید، در حالی که می توانید معادل یک حساب ۱۰۰۰۰ دلاری معامله کنید. باید در نظر داشته باشید که در حالی که کارگزاران این پول را به شما می دهند تا با آن معامله کنید، اما نگه داشتن آن متعلق به شما نیست، باید آن را برگردانید، و اگر ضرر کنید، ممکن است مجبور شوید آن را پس بدهید، اگرچه اکثر کارگزاران در حال حاضر برای کمک به این امر، محافظت از تعادل منفی ارائه دهید. مزیت اصلی این است که به شما امکان می دهد با تعداد بیشتری معامله کنید و بنابراین آنها می توانند سود بیشتری کسب کنند. معاملات بزرگتر به معنای سود بیشتر است و این مزیت اصلی برای آن است. با ریسک همراه است، اما با مدیریت صحیح ریسک، بسیار قابل کنترل است، بنابراین از گرفتن اهرم های بزرگتر نترسید، فقط به خاطر داشته باشید که با خطراتی همراه است.

نقدینگی بسیار بالای فارکس

بازارهای فارکس یکی از نقدشونده ترین بازارهای جهان هستند، این به سادگی به این معنی است که پول زیادی برای معامله در هر زمان وجود دارد. نقدینگی اساساً به عنوان توانایی یک ارز یا دارایی برای معامله در تقاضا تعریف می شود. از آنجایی که بازارهای فارکس بسیار نقد هستند، این اساساً به این معنی است که شما می‌توانید در هر زمان معینی هر زمان که بخواهید معامله کنید، و هر چه نقدینگی یک جفت ارز بیشتر باشد، هزینه اسپردی که به همراه دارد کمتر می‌شود. با سطوح بالای نقدینگی، سطح خاصی از آرامش نیز به وجود می‌آید، بازارها به شدت بالا و پایین نمی‌روند، زمانی که نقدینگی در بازارها وجود دارد، و این باعث می‌شود که فرصت سرمایه‌گذاری کمی امن‌تر باشد. در حالی که کل بازارهای فارکس به طور باورنکردنی نقد هستند، برخی از جفت ها هستند که کمی نقدشوندگی کمتری دارند و بنابراین ممکن است اسپردها بالاتر باشد و ممکن است جهش های بزرگ تری در آن جفت ارزها وجود داشته باشد.

برخی از جفت‌های نقدینگی بالاتر عبارتند از EURUSD، GBPUSD، USDJPY، EURGBP، AUDUSD، USDCAD، USDCHF و NZDUSD. برخی از جفت‌های نقدینگی پایین‌تر شامل جفت‌های عجیب و غریب مانند PLNJPPY هستند، این نوع جفت ارزها به دلیل کمبود نقدینگی نمی‌توانند در اندازه‌های بزرگ خریداری شوند، با این حال، با اندازه‌های تجاری کوچک‌تر می‌توانند جهش‌های بزرگ و سود و زیان بالقوه زیادی را ارائه دهند. .

نوسانات قیمتی

نوسانات در بازارهای فارکس اساساً اندازه گیری فراوانی و اندازه تغییرات ارزش یک ارز است. اگر چیزی به عنوان دارای نوسانات بالا توصیف شود، این به سادگی به این معنی است که آن ارز یا جفت ارز دارای حرکات مکرر در قیمت بازار خود است و این حرکات می تواند شدید و بزرگ باشد، در حالی که ارزی که در نظر گرفته می شود دارای نوسانات کمتری باشد، به سادگی بالا و پایین می شود. با سرعت کنترل‌شده‌تری و این حرکات آنقدر ناگهانی نخواهند بود و احتمال اینکه قیمت به سادگی بالا و پایین بپرد بسیار کمتر است.

کارگزاری بین المللی کپیتال اکستند را بشناسید

برای شروع معاملات فارکس باید در یک کارگزاری معتبر ثبت نام کنید. در بروکر کپیتال اکستند ثبت نام رایگان انجام می شود. بروکر کپیتال اکستند (CapitalXtend) یکی از بروکرهای معتبریست که تیم مدیریتی این کارگزاری سابقه طولانی  در بازارهای مالی داشته و طی سالهای اخیر این کارگزاری در ارائه خدمات به مشتریان خود در بازار های مالی جهانی به ویژه معاملات بازار فارکس فعالیت های بسیاری داشته است. این بروکر تا به امروز چندین دفتر رسمی در سراسر جهان دایر کرده. بیش از هزاران مشتری فعال از گوشه گوشه جهان دارد. در حال حاضر شرکت کپیتال اکستند بروز ترین ابزار های معاملاتی را در بازار فارکس ارائه می دهد و همواره سعی در فراهم نمودن بهترین پلتفرم تجاری آنلاین برای سرمایه گذاران و معامله گران دارد.

سرمایه گذاری در فارکس با کپیتال اکستند

نکته جالب در مورد این بروکر این است که کاملا بین المللی است و برای تمام زبان ها از جمله فارسی تیم پشتیبانی اختصاصی دارد. در این صورت شما خیلی راحت و به زبان فارسی به وب سایت، پلتفرم ها و پشتیبان دسترسی خواهید داشت و حتی نیازی به تسلط به زبان انگلیسی هم ندارید. کانال فارسی کپیتال اکستند در تلگرام با آیدی capitalxtend_farsi و صفحه رسمی اینستاگرام capitalxtend_persian آماده پشتیبانی و پاسخگویی به شماست.

آدرس وب سایت فارسی این شرکت capitalxtend.com/fa است که برای ورود به آن به vpn  نیاز دارید. همچنین دامنه capitalxtend-irn.com/fa  بدون نیاز به vpn  در دسترس کاربران ایرانی است.

تنوع حساب های معاملاتی در کپیتال اکستند

کپیتال اکستند یکی از بروکرهایی است که تنوع حساب فوق العاده ای دارد، حتی این کارگزاری حساب اسلامی را نیز ارائه می دهد. بروکر capitalxtend با توجه به اهداف معامله گران، سطح مهارت و ریسک پذیری آنها طیف گسترده ای از حساب های تجاری را، از حساب های استاندارد گرفته تا پلاتینیوم، شرایط استثنایی مانند اسپردهای شناور در اختیار معامله گران و سرمایه گذاران بازار های مالی قرار می دهد. نقطه قوت دیگر این بروکر امکان استفاده از تمام استراتژی های فارکس مثل اسکالپینگ و هجینگ در بازار فراکس فراهم شده است.

بروکر کپیتال اکستند بیش از ۳۰ جفت ارز فارکس، بازار شاخص، بازار سهام، CDF، بازار های انرژی، بازار های طلا و فلزات گرانبها، بازار نفت، بازار های ارز های دیجیتال را جهت معامله برای معامله گران و سرمایه گذاران خود فراهم نموده است.

کپیتال اکستند شرایطی را فراهم کرده که شما حتی میتوانید با ۱۲ دلار هم معاملات خود را شروع کنید و با سرمایه کم شروع کنید تا در ابتدای کار سرمایه زیادی را درگیر ریسک نکنید.

بهترین پلتفرم ها و سیستم های معاملاتی

کپیتال اکستند پلتفرم های تخصصی معاملاتی مثل متاتریدر ۴ و ۵ را به مشتریان خود ارائه میدهد. این پلتفرم ها به روزترین و بهترین ابزار برای انجام معاملات هستند. علاوه بر این پلتفرم ها، سیستم های معاملاتی متنوعی مثل پم و کپی تریدینگ نیز توسط کپیتال اکستند ایجاد شده که انجام معاملات را برای شما آسان میکند. حتی افراد تازه کار نیز میتوانند با سیستم هایی مثل کپی تریدینگ بدون داشتن دانش معاملات در بازارهای مالی کسب سود کنند.

سیستم کپی ترید یا همان کپی معاملات در دسترس همه مشتریان و سرمایه‌گذران بروکر کپیتال اکستند است. کپی ترید به شما این اجازه را می‌دهد که با کپی کردن معاملات یک تریدر حرفه‌ای، بدون دانش تخصصی در حوزه فارکس یا سایر بازارهای مالی، سرمایه گذاری سوددهی انجام دهید. روش کار سیستم کپی ترید در کپیتال اکستند به این صورت است که ابتدا شما یک معامله گر که رزومه خوبی دارد را انتخاب می‌کنید و با اتصال حساب به تریدر، منتظر می‌مانید تا تریدر یک معامله را به ثبت برساند. البته همزمان می‌توانید سرمایه خود را بین چندین معامله‌گر تقسیم کنید و پس از بررسی گزارش ماهانه آنها تصمیم بگیرد که بیشترین سرمایه خود را به کدام فرد تخصیص دهید.