سه طلای روز نخست به ایرانی ها رسید/ دختر ارمنستانی بازهم طلا گرفت

ششمین دوره رقابت های تکواندو جام ریاست فدراسیون جهانی با کسب سه طلا توسط نمایندگان کشورمان آغاز شد و یک طلا هم به نماینده ارمنستانی رسید.

مهر: این دوره از مسابقات صبح امروز جمعه ۲۷ بهمن ماه با حضور ۳۹۲ تکواندوکار از کشورهای هند، افغانستان، جمهوری آذربایجان، قزاقستان، نپال، اردن، پاکستان، ارمنستان، مغولستان، عمان، عراق و تیم پناهندگان به همراه نمایندگان کشورمان در خانه تکواندو آغاز شد. در روز نخست و مسابقات بخش بانوان تکواندوکاران اوزان ۴۶-، ۵۳-، ۶۲- و ۷۳- کیلوگرم به مصاف هم رفتند که در سه طلا سهم نمایندگان کشورمان بود و طلای چهارم را تکواندوکاری از ارمنستان به خود اختصاص داد.

در وزن ۴۶- کیلوگرم سوگند شیری نمایش بی نقصی نشان داد و توانست به عنوان قهرمانی دست یابد؛ در وزن ۵۳- کیلوگرم مبینا نعمت زاده و غزل سلطانی یک مبارزه جذاب و دیدنی را در دیدار پایانی به نمایش گذاشتند که در نهایت این نعمت زاده بود که به برتری رسید. در وزن ۶۲- کیلوگرم نیز هستی محمدی توانست طلایی شود؛ اما در وزن ۷۳- کیلوگرم «نینا اوراگاناوا» از کشور ارمنستان که در جام فجر به نشان طلای ۶۷- کیلوگرم دست یافته بود، به یک وزن بالاتر آمد و پس از برتری مقابل «راما ابولراب» حریف سرشناس اردنی در نیمه نهایی، در فینال هم «الهام حقیقی» را شکست داد و طلا گرفت.

اسامی نفرات برتر چهار وزن نخست به شرح ذیل است:

وزن ۴۶- کیلوگرم:

۱- سوگند شیری (ایران) ۲- زینب مقدسی (ایران) ۳- آیلار ابراهیمی (ایران) و بهاره فریدونی (ایران)

وزن ۵۳- کیلوگرم:

۱- مبینا نعمت زاده (ایران) ۲- غزل سلطانی (ایران) ۳- صبا بیکی (ایران) و پریماه چنگی (ایران)

وزن ۶۲- کیلوگرم:

۱- هستی محمدی (ایران) ۲- شیدا محمدی (ایران) ۳- آوین پاداشی (ایران) و ساناز عباسپور (ایران)

وزن ۷۳- کیلوگرم:

۱- نینا اورگاناوا (ارمنستان) ۲- الهام حقیقی (ایران) ۳- ملیکا میرحسینی (ایران) راما ابو الرب (اردن)