انتقاد ملی پوش هندبال از دادن مجوز ورود خودرو به فوتبالیست ها

هندبالیست تیم ملی کشورمان با بیان این که پاداشی بابت صعود به رقابت های جهانی دریافت نکرده است، گفت: مسوولان ورزش باید همه رشته ها را به یک چشم ببینند.

صدای فارس: آخرین اردوی تیم ملی هندبال مردان از چهارم دی تا نهم دی ماه در تالار هندبال تهران برگزار می شود. این تیم خود را برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی آماده می کند.

محمدرضا اورعی بازیکن تیم ملی هندبال مردان در جمع رسانه ها گفت: دو سه هفته دیگر وارد تورنمنت مهمی می شویم و مهم است که در این رقابتها کسب سهمیه کنیم و مدال بگیریم. در گروه سختی قرار داریم. چین تیمی نو ظهور است و در دوره قبل خیلی خوب بازی کرد. کره جنوبی هم پرافتخارترین تیم مسابقات است و همیشه پای مدال بوده است. نیوزلند هندبال قابل توجهی ندار. می توان گفت اصلی ترین حریف ما در دور گروهی کره و چین است.

وی در ادامه پیرامون نحوه مصدومیت اش در اردوی عمان هم گفت: در عمان سالن ما کیفیت مناسبی نداشت و از بازی دوم پای من درد گرفت. در بازی چهارم درد بیشتر شد و الان دو سه روز است نتوانستم تمرین کنم. تشخیص پزشک کشیدگی تاندون بوده و باید پیگیری کنم که بتوانم خودم را به تیم در روسیه برسانم.

ملی پوش هندبال کشورمان در خصوص دادن حواله خودرو به ورزشکاران هم گلایه کرد و گفت: از سال ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۴ و در این چهارده سال هندبال چندین مدال گرفته والیبال هم جزء افتخارات ایران بوده و بسکتبال و فوتسال و ..‌هم افتخارات زیادی داشتند. این چیز قشنگی نیست که ورزشکارانی که با چند هوادار و رسانه در یک تیم رفته و بزرگ شده بگوید نباید در مورد فوتبال حرف زد. یاری مدار که گدا معتبر شود!

اورعی ادامه داد: مگر شما در این چند سال چه کرده اید که می گویید کسی نباید در مورد فوتبال حرف بزند؟ شما فقط یک برد جلوی ولز داشتید و دلتان به همان خوش است. چرا در مورد نتایج مقابل انگلیس و آمریکا حرف نمی زنید؟. قبل از مسابقات جهانی هندبال به ما گفتند اگر صعود کنید حواله خودروی خارجی نه ولی داخلی می دهیم یا اینکه مجوز خرید خوردو بدون نوبت به ما بدهند ولی پاداش هم ندادندنه چیز دیگری!

ملی پوش هندبال کشورمان با بیان اینکه از سال ۲۰۱۸ که در تیم ملی بودم هیچ پاداشی نگرفتم هم تصریح کرد: در مسابقات قهرمانی آسیا چهارم آسیا شدیم رفتیم جام جهانی از گروه خود صعود کردیم ولی پاداشی از وزارت ورزش نگرفتیم و فقط فدراسیون ۴۰-۵۰ میلیون پاداش داده ولی حالا فوتبال که فقط وارد جام جهانی شدند حواله خودروی خارجی گرفته است. یک بازیکن می گوید ۱۰۰ میلیارد پول ماشین من است وقتی هم در مورد آن حرف می زنیم ناراحت می شود. حالا چون ماشینش در گمرک گیر کرده می گوید نباید حرف بزنید.

اورعی خاطرنشان کرد: این پاداش را باید به کشتی و والیبال و حسن یزدانی و قاسم پور و زارع و … داد که قهرمان جهان شدند. این خیلی زشت است که فوتبالیست ها می گویند نباید در مورد ما حرف بزنید. مگر آنها چه کسی هستید و چه افتخاری کسب کردید ؟

وی در پایان گفت: اگر قرار است پاداش صعود به جام جهانی داده شود باید به همه ورزشکاران داد اگر هم به خاطر پیروزی برابر ولز پاداش گرفتند که بسیار مسخره است.

هندبالیست تیم ملی افزود: باید در پاداش ها همه به یک چشم دیده شوند. به ما قول حواله خودروی داخلی دادند و قرار بود خودمان پولش را بدهیم فقط خارج از نوبت پرداخت شود اما همان را هم انجام ندادند.