۲۰ نفر بر اثر مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی کشته شدند

یک مقام ارشد پلیس روز جمعه تایید کرد که حداقل ۲۰ نفر در سه روز گذشته به دلیل مسمومیت ناشی از مصرف مشروبات الکلی در ایالت بیهار در شرق هند جان باخته اند.

به گزارش خبرنگار مهر به نقل از ایندیاتودی، یک مقام ارشد پلیس روز جمعه تأیید کرد که حداقل ۲۰ نفر در سه روز گذشته به دلیل مصرف مشروبات الکلی غیرقانونی در ایالت بیهار در شرق هند جان باخته اند و چندین نفر دیگر در بیمارستان بستری شده اند.

الوک راج، مدیرکل پلیس بیهار، با تأیید تعداد کشته‌های ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیرمجاز، به رسانه‌ها گفت که تاکنون در مجموع ۱۲ نفر به اتهام تهیه مشروب غیرمجاز دستگیر شده‌اند.

در همین حال، برخی از رسانه‌های آنلاین مدعی شدند که تعداد کشته شدگان به ۳۶ نفر رسیده است.

ممنوعیت فروش و مصرف مشروبات الکلی از آوریل ۲۰۱۶ در بیهار اعلام شده است. با این حال، فروش مشروب در سراسر ایالت از راه‌های غیرقانونی ادامه دارد. در گذشته نیز مرگ و میر مشابهی از این ایالت گزارش شده بود.

در آوریل ۲۰۲۳، ۲۶ نفر به دلیل مصرف مشروبات الکلی تقلبی در منطقه مطهری بیهار جان باختند. در دسامبر ۲۰۲۲، ۷۱ نفر در منطقه چاپرا جان خود را از دست داده بودند. در ماه مارس ۲۰۲۲، ۱۲ نفر در منطقه بانکا جان خود را از دست دادند، در حالی که در نوامبر ۲۰۲۱، ۴۳ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی سمی در مناطق گوپالگنج، بتیاه و مظفرپور جان خود را از دست دادند.