تکنیک های عکاسی مدلینگ در فضای بازخودکار

اگر شما به مد و عکاسی علاقه دارید و می¬خواهید عکاسی مدلینگ را امتحان کنید، مطالعه این مقاله که در زمینه آموزش تکنیک¬های عکاسی مدلینگ در فضای باز می¬باشد را به شما پیشنهاد می¬کنیم. عکاسی مدلینگ هم انواع و اصولی دارد و بر خلاف تصور بعضی از افراد کار ساده¬ای نیست. عکاسی مدلینگ به تنهایی چه برای تفریح یا کار باشد، چالش برانگیز است اما زمانیکه شما می¬خواهید این کار را در فضای باز انجام دهید، شما می¬توانید مهارت¬های خود را بیازمایید. شما برای عکاسی در فضای باز نیاز است متغیرهای زیادی را درنظر داشته باشید. شما به نوعی فشار را درصحنه عکاسی حس می¬کنید اما زمانیکه بدانید می¬خواهید چه کاری انجام دهید، تفاوت بین یک عکسبرداری موفق و فلاپ را خواهید دید. در آموزش تکنیک¬های عکاسی مدلینگ در فضای باز ما چهار تکنیک را برای این کار دسته بندی کرده و دراختیارتان می گذاریم.

مکان عکسبرداری را ببینید

قبل از اینکه موعود مشخص شده برای زمان عکاسی مدلینگ برسد، به مکان عکس¬برداری رفته و محیط را بررسی کنید. هرچند که این کار ممکن است همیشه امکان پذیر نباشد اما اگر شرایطش را داشتید، حتما انجامش دهید. این نکته را هم درنظر داشته باشید، زمانی برای بررسی محل عکاسی بروید که نزدیک به ساعاتی باشد که در آن مکان قرار است عکاسی کنید. زیرا صبح زود با ظهر از لحاظ گرما، نور و سایه متفاوت است و این تفاوت در عصر بیشتر خود را نشان می¬دهد. بنابراین دوربین خود را بردارید و از اطرافتان در سکوت کمی عکس¬برداری کنید و ببینید که اشیا از فریم دوربین شما چطور به نظر مییرسند.آموزشهای حرفه را نیز از سراسر تا سر دنیا با شرکت در کلاس های آنلاین عکاسی از صفر تا حرفه ای بیاموزید

یکی از یکی از دوستان خود به عنوان دستیار عکاس کمک بگیرید

عکاسی در فضای باز مزایایی دارد و آن نور و منظره طبیعی محیط بیرون است. البته در کنار این مزایا معایبی ذاتی هم دارد. برای مثال شاید شما مجبور شوید مسیر طولانی را پیاده¬روی کنید تا به یک نقطه خاص و ویژه برای عکاسی برسید. همچنین شما کنترل باد و نور طبیعی خورشید را ندارید. در چنین شرایطی به همراه داشتن یک دستیار در انجام کارهایی مانند کمک به حمل لوازم و تجهیزات، نگهداری رفلکتورها و سایر کارهای سخت بسیار کمک کننده خواهد بود و به شما امکان تمرکز بیشتری روی کار عکاسی مدلینگ خواهد داد.

 کمی فاصله بین خود و مدل ایجاد کنید

برخلاف عکاسی در استودیو، عکاسی مدلینگ در فضای باز بسیار جالب خواهد بود زیرا شما می¬توانید از لنزهای با فاصله کانونی طولانی ( long lenses) استفاده کنید و به عکس¬هایی دارای افکت بوکه با این لنزها برسید. اگر شما بخواهید در فاصله کانونی بیش از ۲۰۰ میلی¬متر عکاسی کنید، نیاز است که دستیارتان به مدل برای ژست گرفتن راهنمایی دهد.
نکته دیگری که ازآموزش تکنیک¬های عکاسی مدلینگ در فضای باز می¬توانم به آن اشاره کنم و باید روی آن دقت کنید، این است که مدل اصل موضوع و مکان تکمیل کننده آن است. بنابراین چون عکاسی در فضای باز است، شما نباید مدل را فراموش کنید.

نورپردازی در عکاسی مدلینگ

آموزش نورپردازی در عکاسی مدلینگ به عنوان مهم ترین اصل در نظر گرفته می شود. روشنایی مهمترین چیزی است که باید هنگام ایجاد محتوای عکاسی به دنبال آن باشید. نورپردازی صحیح و مناسب می تواند شما را از هرگونه نرم افزار ادیت رها سازد.

در هنگام نورپردازی شما باید به جهت نور ، شدت نور و احساسی کلی از شرایط روشنایی توجه داشته باشید چون هر کدام از این فاکتورها می تواند تغییرات بسیاری در نتیجه عکاسی شما داشته باشد.یک قانون خوب در آموزش نورپردازی در عکاسی مدلینگ ،که به شما در نورپردازی کمک می کند این است که همیشه و در هر زمان شما یک منبع نور اصلی داشته باشید یا کلیدی برای کنترل منبع نور اصلی خود در دست داشته باشید. باید توجه کنید که عبور نور از منابع نوری مختلف به طور معمول مد نظر نمی باشد، چون در اینگونه موارد چندین سایه ایجاد می شود و نتیجه عکاسی شما غیرطبیعی خواهد شد.

بافت و مواد

نورپردازی به گونه ای که حالت و بافت در آن حفظ شود و به خوبی نمایش داده شود در صنعت عکاسی مدلینگ به خوبی کار می کند، زیرا در اینگونه نورپردازی ها کمی تضاد در عکس افزوده می شود. این روش نورپردازی بافت محصولی را که مدل برتن دارد را به خوبی نمایش داده و حس خوبی به کل عکس می بخشد. با تمرکز روی بافت و حالت ، بیننده می تواند ایده بهتری از محصول مورد نظر داشته باشد. برای دستیابی به این نوع از نورپردازی، منبع اصلی در سمت راست و رو به محصول قرار دارد و بازتابنده در سمت چپ است و به سمت مدل هدایت شده است. نور پس زمینه با شدت متوسطی تنظیم می شود. در نتیجه مقداری نور در قسمت جلو می چرخد و حس سایه ای نرم را در مخاطب ایجاد می نماید.

نورپردازی دراماتیک

ارائه نورپردازی چشمگیرتر در عکاسی مدلینگ، روشی عالی برای القای احساسات بیشتر در عکس می باشد. نور در پس زمینه اینگونه از نورپردازی ها کاهش داده می شود و با دور شدن از موضوع، شدت آن کمتر نیز می شود. در عوض سایه تیره تر و نمایشی تری را ایجاد می نماید. در ضمن این نورپردازی، مدل شما به طور متضاد در میان تصویر در روشنایی بیشتری خواهد بود. این نورپردازی به نورپردازی دراماتیک نیز مشهور می باشد.

نورپردازی خنثی

اگر به دنبال تاثیر نور خنثی در تصاویر خود هستید، می توانید از این نوع نورپردازی بهره ببرید. در این نوع از نورپردازی، نور بسیار خنثی ایجاد شده و سایه کمتری روی زمین ایجاد می شود و باعث می شود عکس حس طبیعی تری را به بیننده القا نماید.

نورپردازی نرم

اگر شما جزو افرادی هستید که دوست دارید به طور بصری، مدل را از پس زمینه عکس جدا نمایید، باید از نورپردازی نرم استفاده نمایید. با این کار، سایه ها را کاهش می دهید. در این نوع از نورپردازی، تمرکز روی موضوع و یا محصولی که می خواهید برجسته تر به چشم بیاید.

خبر خوب اینکه شما مالک منابع نور در هنگام عکاسی از مدل هستید، شما می توانید با تغییر در نورپردازی، حرکت نور در اطراف، اضافه یا حذف نور، بازی با شدت نور، نتایج بسیار متفاوتی را ایجاد نمایید و البته نتیجه دلخواه خود را به نوعی خلاقانه بدست آورید.