۵ مرحله آماده سازی بایو فیلر با دستگاه پلاسما ژل

۵ مرحله آماده سازی بایو فیلر با دستگاه پلاسما ژل

یک راه درمانی بسیار ساده و کم عرضه برای جوانسازی و زاویه سازی در صورت، تزریق انواع فیلر است. فیلرها در انواع مختلف و برندهای مختلف تولید و عرضه می شوند. برخی از این نوع فیلرها که در بین عموم با نام ژل شناخته می شوند، دارای مواد مغذی مانند کلاژن و هیالورونیک اسید هستند. این مواد اضافه می توانند باعث کمک به ترمیم پوست قسمت های محل تزریق و در نتیجه شادابی بیشتر پوست شوند. در مقابل این روش ها بایو فیلر است که کاملا طبیعی است و هیچ گونه ماده شیمیایی در تهیه آن استفاده نمی شود. بایو فیلر با استفاده از دستگاه پلاسما ژل از استخراج پلاسما خون بیمار به دست می آید.

بایو فیلر که این روزها تزریق آن طرفداران زیادی پیدا کرده است، طی ۵ مرحله آماده می شود. از مرحله اول که گرفتن خون بیمار است تا تهیه آن برای تزریق حدود ۱ ساعت زمان لازم است.

مزیت های استفاده از بایو فیلر نسبت به ژل های مصنوعی

متاسفانه یا خوشبختانه در بازار انواع ژل ها و با برندهای مختلف و با درجه کیفیت های متفاوت فروخته می شوند. محدوده قیمتی این این ژل ها نیز بسیار گسترده است. انواع تقلبی برخی برندها با قیمت های بسیار پایین تر از قیمت اصلی در بازار دیده می شوند. پیدا کردن نوع اصل برخی برندها بسیار سخت شده است. استفاده از ژل های تقلبی صدمات جبران ناپذیری مانند از بین رفتن بافت یا نکروز، آسیب های عصبی شدید و … می شود. به دلیل ارزان بودن ژل های تقلبی یا انواع با کیفیت پایین و بدون گواهی نامه های استاندارد، غذا و دارو و FDA را استفاده کرد.

این موضوع در مورد بایو فیلر اصلا مطرح نیست. چون بایو فیلر تنها از پلاسمای خون خود بیمار در همان روز با کمک سانتریفیوژ یونیورسال و دستگاه پلاسما ژل تهیه می شود و هیچ گونه ماده شیمیایی مصنوعی به آن اضافه نمی شود. بنابراین می توان همیشه از پلاسما ژل مطمئن بود. زیرا پلاسما ژل دقیقا از بدن به دست می آید، بدن کاملا با آن تطبیق پیدا می کند و احتمال نکروز صفر می شود.

از مزیت های دیگر بایو فیلر نسبت به ژل های مصنوعی این است که با توجه به غلظت بالای مواد مغذی موجود در بایو فیلر، به ترمیم بافت نیز منم می کند. البته برخی از ژل ها نیز دارای موادی مانند هیالورونیک هستند اما نسبت به بایو فیلر بیشتر کاربرد حجم دهی و زاویه سازی دارند تا بازسازی و جوانسازی.

توجه داشته باشید که در هر دو نوع ژل، مهارت پزشک متخصص بسیار مهم است. این کار بسیار ظریف است و تنها باید توسط پزشک متخصص پوست ماهر و باتجربه انجام شود. زیرا در غیر این صورت با توجه به این که در صورت رشته های عصبی متعددی وجود دارد، آسیب های عصبی نیز محتمل هستند.

برای تهیه و تزریق بایو فیلر چه دستگاه ها و تجهیزاتی نیاز است؟

در این روش درمانی و زیبایی، بیمار لازم نیست خودش هیچ وسیله ای را تهیه کند. تمام تجهیزات مورد نیاز در مطب پزشک موجود هستند.

برای آماده سازی و سپس تزریق بایو فیلر به تجهیزات زیر نیاز است:

  • لوازم مخصوص خون گیری مانند گارو، سرنگ و …
  • کیت پی آر پی شامل لوله های آزمایش مخصوص
  • سانتریفیوژ یونیورسال ۱۶ شاخه
  • دستگاه پلاسما ژل
  • سرنگ مخصوص برای تزریق

۵ مرحله آماده سازی بایو فیلر با دستگاه پلاسما ژل

آماده سازی بایو فیلر اصلا پیچیده نیست و دستگاه های گرانقیمتی نیاز ندارد. حدود ۱ ساعت زمان می برد تا اپراتور خون را از بیمار بگیرد و به پزشک برای تزریق در موضع تحویل دهد. این فرایند در ۵ مرحله خلاصه می شود که در ادامه بررسی شده اند:

  1. ابتدا باید از بیمار خون گرفته شود. فرایند خون گیری دقیقا مانند آزمایش خون است و هیچ سختی ندارد.
  2. پس این که خون بیمار (حدود ۳۰ میلی لیتر) گرفته شد، در لوله های مخصوص ریخته می شود. سپس این لوله ها داخل سانتریفیوژ قرار می گیرند طوری که تعادل سانتریفیوژ برقرار شود. حدود ۱۵ دقیقه با سرعت ۱۴۰۰ دور در دقیقه کافی است.
  3. پس از این زمان و با خاموش شدن سانتریفیوژ لوله ها را به آرامی خارج و مایع زرد رنگ پلاسما که قسمت رویی است را خارج می کنند.
  4. پلاسما که غنی از مواد مغذی است، داخل لوله های دیگری ریخته می شود و مجددا حدود ۵ دقیقه داخل سانتریفیوژ قرار می گیرند.
  5. در مرحله آخر پلاسما داخل سرنگ ها ریخته و داخل دستگاه پلاسما ژل قرار می گیرند.

در پایان، بایو فیلر غلیظ زرد آماده تزریق است.

در نهایت؛ می توان گفت بایو فیلر یا پلاسما ژل یک روش امن با کارایی بسیار بالا برای جوانسازی است. مانند سایر ژل ها نمی توان در آن تقلبی کرد. از طرف دیگر این روش دوره نقاهتی ندارد و بیمار می تواند به راحتی پس از تزریق فعالیت های روزانه خود را ادامه دهد. اگر بیمار کاندیدای مناسبی برای انجام این کار باشد، یکی از اولین پیشنهادات پزشکان برای جوانسازی پوست و ترمیم چین و چروک های و زخم های باقی مانده تزریق پی آر پی و بایو فیلر است. روش انجام این کار بسیار ساده است که در این گزارش به طور کامل بررسی شد.