برنامه کامل مبارزات نمایندگان ایران در هانگژو

با برگزاری مراسم قرعه کشی رقابت های کاراته قهرمانی آسیا، کاراته کای کشورمان رقبای خود را در این مسابقات شناختند.

مهر: بیستمین دوره رقابت‌های کاراته قهرمانی آسیا از فردا جمعه ۳۰ شهریورماه با حضور ۳۵۶ کاراته کا از ۳۰ کشور به میزبانی چین در شهر هانگژو آغاز می‌شود. طبق برنامه اعلام شده از سوی کمیته برگزاری در روز نخست مسابقات مقدماتی کلیه اوزان کومیته انفرادی در هر دو بخش مردان و زنان برگزار می‌شود. شنبه ۳۱ شهریورماه مسابقات کاتای انفرادی و تیمی، پاراکاراته و کومیته تیمی در هر دو بخش مردان و زنان انجام خواهد شد و یکشنبه اول مهرماه مسابقات رده بندی و فینال کلیه بخش‌ها برگزار می‌شود.

اما نمایندگان کشورمان که صبح امروز در مراسم وزن کشی شرکت کرده بودند، با برگزاری جلسه فنی مربیان و قرعه کشی، رقبای خود را شناختند. بر همین اساس در کاتای انفرادی زنان ۱۹ کاراته کا حضور دارند که فاطمه صادقی بعد از یک دور استراحت به مصاف برنده ویتنام و ازبکستان می‌رود. نماینده کشورمان رد صورت برتری در مبارزه نخست برنده کامبوج و مالزی را پیش رو خواهد داشت.

در رقابت‌های کومیته و در وزن ۵۰- کیلوگرم سارا بهمن یار دور نخست را قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و سپس به مصاف برنده پاکستان و چین می‌رود. در این وزن هم ۱۹ کاراته کا رقابت خواهند کرد که بهمن یار در صورت کسب پیروزی در مبارزه، برنده مبارزه امارات و کویت را پیش رو دارد. ۲۰ کاراته کا در وزن ۵۵- کیلوگرم پیکار می‌کنند که طراوت خاکسار نیز دور نخست استراحت دارد و در ادامه به مصاف برنده اندونزی و عربستان می‌رود. خاکسار در مبارزه دوم برنده ازبکستان و قزاقستان را پیش رو دارد.

آتوسا گلشاد نژاد قهرمان دوره این مسابقات در وزن ۶۱- کیلوگرم در میان ۲۰ کاراته کای حاضر بعد از یک دور استراحت به مصاف «مالاک الخلایدی» از عربستان می‌رود. وی در صورت برتری باید با یکی از کاراته کاهای اندونزی، امارات یا تایلند مبارزه کند. در وزن ۶۸- کیلوگرم که ۱۵ کاراته کا وزنکشی کرده اند، مبینا حیدری در مبارزه نخست لی وانگ از چین تایپه را پیش رو دارد و در ادامه به دیدار برنده مبارزه تایلند و قزاقستان می‌رود. شیما آل سعدی در وزن ۶۸+ کیلوگرم در مبارزه نخست خود به مصاف «نگویان» از ویتنام می‌رود. وی در صورت برتری برنده مبارزه مالزی و چین تایپه را پیش رو دارد. در این وزن ۱۳ کاراته کا مبارزه می‌کنند.

در کاتای تیمی، تیم کشورمان با ترکیب ملیکا عزتی و زینب السادات حسینی بعد از یک دور استراحت برنده تایلند و نپال می‌رود. در این بخش ۱۰ تیم حضور دارند که تیم کشورمان در صورت برتری در مبارزه نخست خود برای صعود به فینال باید با برنده مبارزه ژاپن و فیلیپین مبارزه کند. در کومیته تیمی هم ۱۷ تیم ثبت نام کرده اند. تیم ایران در یک قرعه سخت دور نخست باید با ژاپن پیکار کند و در صورت برتری به مصاف برنده مالزی و کامبوج برود. شیما آل سعدی، مبینا کاویانی، فاطمه سعادتی، مبینا حیدری و آتوسا گلشادنژاد ترکیب تیم ایران را در این بخش تسکیل می‌دهند.

در گروه مردان و در کاتای انفرادی علی زند دور نخست در یک قرعه سخت «کاکرو نیشی یاما» از ژاپن را پیش رو خواهد داشت. در این بخش ۲۳ کاتارو مبارزه می‌کنند. در وزن ۵۵- کیلوگرم ۱۲ کاراته کا وزنکشی کرده اند که بهنام دهقان زاده بعد از یک دور استراحت برنده تایلند و سریلانکا را پیش رو خواهد داشت. وی دور سوم به دیدار برنده مبارزه کامبوج و ژاپن می‌رود. پوریا اقدسی در وزن ۶۰- کیلوگرم که ۲۱ کاراته کا ثبت نام کرده اند، بعد از یک دور استراحت با برنده چین تایپه و ویتنام مبارزه کند.

در وزن ۶۷- کیلوگرم ۲۳ کاراته کا حضور دارند که امیر مهدیزاده دور نخست را قرعه استراحت پشت سر می‌گذارد و سپس به مصاف برنده عربستان و سنگاپور می‌رود. یکی از کاراته کاهای عراق، تایلند یا ازبکستان حریف مهدیزاده در دور سوم می‌باشد. در وزن ۷۵- کیلوگرم بهمن عسگری بعد از یک دور استراحت به مصاف «ایسایاتانگ» از سنگاپور می‌رود و در صورت برتری یکی از کاراته کاهای کویت، چین یا عراق را پیش رو دارد. در این وزن ۱۹ کاراته کا ثبت نام کرده اند.

در وزن ۸۴- کیلوگرم ۱۸ کاراته کا شرکت دارند که مهدی خدابخشی بعد از یک دور استراحت با «زاعد خودهایر» از امارات پیکار می‌کند. یکی از کاراته کاهای ویتنام، تایلند یا قطر حریف بعدی خدابخشی خواهد بود. صالح اباذری نماینده ایران در وزن ۸۴+ کیلوگرم که ۱۸ کاراته کا حضور دارند بعد از یک دور استراحت به مصاف «محمد اوایز» از پاکستان می‌رود و در ادامه با برنده مبارزه ازبکستان و چین دیدار می‌کند.

در کاتای تیمی، تیم کشورمان با ترکیب ابوالفضل شهرجردی، میلاد فرازمهر و علی زند دور نخست با کامبوج مبارزه می‌کند و سپس به مصاف برنده مبارزه عراق و چین تایپه دیدار خواهد کرد. در این بخش ۱۵ تیم برای کسب مدال رقابت می‌کنند. در کومیته تیمی هم که ۱۴ تیم حضور دارند، تیم ایران دور نخست استراحت دارد و سپس به دیدار برنده مبارزه ترکمنستان و ازبکستان می‌رود. بهمن عسگری، صالح اباذری، محمود نعمتی، مهدی خدابخشی، مرتضی نعمتی، مهدی عاشوری، علیرضا حیدری و مهدی گنج زاده ترکیب تیم ایران در این مسابقات را تشکیل می‌دهند.