مقایسه برنامه کانوا و فتوشاپ – ابزار مناسب برای طراحی کدام اند؟

Canva یک پلتفرم طراحی گرافیکی است که این امکان را به کاربران می‌دهد، تا بتوانند انواع مختلفی از محتواهای بصری مانند گرافیک رسانه‌های اجتماعی، پوستر، آگهی‌ و غیره را ایجاد کنند. با خرید اشتراک پرمیوم کانوا، می توانید به طیف گسترده‌ای از قالب‌ها، تصاویر، فونت‌ها و سایر عناصر طراحی دست پیدا کنید. Canva به دلیل رابط کاربر پسند و طراحی گسترده شناخته شده است و برای مبتدیان و طراحان با تجربه نیز در دسترس می باشد.

Canva یک پلتفرم طراحی گرافیکی است که این امکان را به کاربران می‌دهد، تا بتوانند انواع مختلفی از محتواهای بصری مانند گرافیک رسانه‌های اجتماعی، پوستر، آگهی‌ و غیره را ایجاد کنند. با خرید اشتراک پرمیوم کانوا، می توانید به طیف گسترده‌ای از قالب‌ها، تصاویر، فونت‌ها و سایر عناصر طراحی دست پیدا کنید. Canva به دلیل رابط کاربر پسند و طراحی گسترده شناخته شده است و برای مبتدیان و طراحان با تجربه نیز در دسترس می باشد. 

ویژگی های کاربردی کانوا 

کانوا رابط کاربر پسند است و به کاربران این امکان را می‌دهد که به راحتی عناصر را روی طرح‌های خود بکشند و رها کنند و ایجاد گرافیک‌های بصری جذاب را ساده می‌کند.

Canva کتابخانه وسیعی از قالب‌های حرفه‌ای طراحی شده برای اهداف مختلف، مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها، پوسترها، آگهی‌ها را فراهم می‌کند.

Canva مجموعه گسترده‌ای از عکس‌ها، تصاویر، نمادها و سایر عناصر بصری را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند در طراحی‌های خود از آنها استفاده کنند. همچنین کاربران می‌توانند تصاویر خود را آپلود کرده و در

طرح‌های خود بگنجانند.

Canva طیف وسیعی از گزینه‌های ویرایش متن، فونت‌های مختلف، اندازه‌ها، رنگ‌ها، فاصله، تراز و جلوه‌ها را ارائه می‌دهد و کاربران می‌توانند بخش های متنی را اضافه کنند و ظاهر متن خود را سفارشی کنند.

علاوه بر تصاویر و متن، Canva طیف گسترده‌ای از عناصر گرافیکی مانند اشکال، خطوط، قاب‌ها، برچسب‌ها و نمودارها را نیز ارائه می‌دهدو کاربران می‌توانند از آنها برای بهبود طرح‌های خود استفاده نمایند.

Canva به چندین کاربر اجازه می‌دهد تا در یک پروژه طراحی به طور همزمان با یکدیگر همکاری داشته باشند. 

ویژگی کیت برند Canva به کاربران این امکان را می‌دهد تا با ذخیره رنگ‌های برند، آرم‌ها و فونت‌های مدنظر، دسترسی آسانی به آنها داشته باشند.

Canva از پیش، قالب‌هایی با اندازه برای پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی مختلف مانند فیس بوک، اینستاگرام، توییتر، لینکدین را نیز ارائه می‌دهد، که ایجاد پست‌های بهینه شده برای هر پلتفرم را برای کاربران راحت تر سازد.

پس از تکمیل طراحی، کاربران می توانند آن را در قالب‌های مختلف مانند JPEG یا PNG برای استفاده در وب یا PDF برای مقاصد چاپ دانلود نمایند. همچنین می‌توانید طرح ها را به طور مستقیم در رسانه‌های اجتماعی یا از طریق ایمیل به اشتراک بگذارید.

Canva یک برنامه تلفن همراه برای هر دو دستگاه iOS و Android در دسترس قرار می دهد که به به راحتی بتوانید طرح‌های مدنظر خود ویرایش کنید.

درباره خرید اکانت کانوا پرو

کانوا یکی ابزار های موجود می باشد که این امکان را فراهم می کند تا افراد با کم ترین دانش و آگاهی بتوانند با آن کار کرده و تصاویری جذاب و زیبا را طراحی کنند. خرید اکانت canva pro باعث می شود تا افراد بتوانند تصویر هایی را طراحی کنند که بسیار منحصر به فرد بوده و قابلیت استفاده در اینستاگرام را داشته باشد.

این برنامه در دو نسخه تولید و طراحی شده و می توان آن را هم بر روی تلفن همراه و هم رایانه نصب کرد. البته شما با خرید اکانت کانوا پرو می توانید به قابلیت های بیشتر و جذاب تری دست پیدا کنید. و لوگو ها و تصاویر جذاب تری را طراحی کنید.

فتوشاپ

فتوشاپ

فتوشاپ یک نرم افزار قدرتمند برای ویرایش تصاویر می باشد که توسط شرکت Adobe توسعه یافته است. این نرم افزار، به طور گسترده توسط عکاسان، طراحان گرافیک برای بهبود و ویرایش تصاویر استفاده می‌شود. فتوشاپ با طیف گسترده‌ای از ابزارها، به کاربران اجازه می‌دهد عکس‌های خود را ویرایش کنند و آثار هنری دیجیتالی را ایجاد کنند. 

قابلیت های ویژه فتوشاپ

 فتوشاپ این امکان را به شما می‌دهد تا با چندین لایه کار کنید و ویرایش و دستکاری عناصر مختلف یک تصویر را به طور جداگانه آسان می‌کند.

فتوشاپ انواع ابزارها را به شما ارائه می دهد تا مناطق خاصی از یک تصویر را برای ویرایش یا دستکاری انتخاب کنید.

با فتوشاپ، می‌توانید به راحتی لکه‌ها، چین و چروک‌ها یا اشیاء ناخواسته را با ابزارهایی مانند قلم‌مو، روتوش و بهبود بخشید.

فتوشاپ طیف وسیعی از فیلترها و افکت‌ها را دارد که می‌توان آنها را روی تصاویر اعمال کرد و جلوه‌های هنری یا سبکی مختلف ایجاد کرد.

می‌توانید متن را در فتوشاپ به تصاویر خود اضافه نمایید و کنترل کاملی بر سبک‌ها، اندازه‌ها، رنگ‌ها و سایر گزینه‌های قالب‌بندی فونت داشته باشید.

 فتوشاپ انواع ابزارهای تنظیمی ارائه می کند و به شما این امکان را می دهد که روشنایی، کنتراست، اشباع، رنگ و سایر جنبه‌های تصویر را برای دستیابی به ظاهر دلخواه تغییر دهید.

با فتوشاپ می‌توانید به راحتی تصاویر را تغییر اندازه یا برش دهید و در عین حال کیفیت و نسبت تصویر را هم حفظ کنید.

 فتوشاپ شامل مجموعه‌ای از قلم‌ها و ابزارهای طراحی است که می‌ توانید آثار هنری دیجیتالی ایجاد کنید یا مستقیما روی تصاویر خود نقاشی‌هایی با دست آزاد بسازید.

در فتوشاپ لایه‌های غیر مخربی هستند که محتوای اصلی یک تصویر را حتی پس از اعمال تبدیل یا ویرایش نیز حفظ می‌کنند.

 فتوشاپ دارای قابلیت‌های سه بعدی داخلی است که به شما این امکان را می‌دهد تا مدل‌های سه‌ بعدی را از ابتدا ایجاد کنید یا تصاویر دو‌ بعدی را برای دستکاری بیشتر به اشیاء سه‌ بعدی تبدیل کنید.

می‌توانید کارهای تکراری در فتوشاپ را با ایجاد اکشن‌ها یا با استفاده از ویژگی‌های پردازش دسته‌ای خودکار نمایید و در زمان کار با چندین تصویر به‌طور همزمان کار کنید.

فتوشاپ به طور یکپارچه با سایر نرم افزارهای Adobe مانند Illustrator، InDesign و Lightroom ادغام می‌شود و اجازه می‌دهد تا یک گردش کاری روان بین برنامه‌های مختلف ایجاد شود.

مقایسه کانوا و فتوشاپ از نظر استفاده ی کاربری راحت

مقایسه کانوا و فتوشاپ از نظر استفاده ی کاربری راحت

هر دو ابزارهای محبوب طراحی گرافیکی می باشند، اما قابلیت ویرایش متفاوتی دارند. در ادامه به مقایسه‌ برنامه کانوا و فتوشاپ می پردازیم:

۱-ویرایش تصویر

کانوا، ابزارهای اصلی ویرایش تصویر همچون برش، تغییر اندازه و تنظیم روشنایی و کنتراست،فیلترها و افکت‌هایی را برای بهبود تصاویر ارائه می‌دهد. در حالی که فتوشاپ هم یک نرم افزار قدرتمند ویرایش تصویر با ویژگی‌های پیشرفته مانند لایه‌ها، ماسک‌ها و ابزارهای تنظیم است و امکان ویرایش دقیق، روتوش و دستکاری تصاویر را نیز فراهم می‌سازد. ۲

-ویرایش متن:

کانوا طیف گسترده‌ای از گزینه‌های ویرایش متن همچون انتخاب فونت، تنظیمات اندازه، تغییرات رنگ و جلوه‌های متنی مانند سایه‌‌ها یا خطوط را ارائه می‌دهد. در حالی که فتوشاپ قابلیت‌های گسترده ویرایش متن از جمله گزینه‌های تایپوگرافی پیشرفته، سبک‌های کاراکتر یا پاراگراف، جلوه‌های تاب برداشتن متن و موارد دیگر را نیز ارائه می دهد.

۳- الگوهای طراحی

Canva به خاطر کتابخانه وسیعی از قالب‌های از پیش طراحی شده برای اهداف مختلف مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی، ارائه‌ها، پوسترها ارائه می دهد و کاربران می‌توانند این الگوها را مطابق با نیازهای خود سفارشی کنند. در حالی که فتوشاپ قالب‌های طراحی مانند کانوا ندارد و به کاربران اجازه می‌دهد طرح‌هایی را از ابتدا ایجاد کنند یا قالب‌های ایجاد شده توسط دیگران را وارد می کنند.

۴- تصاویر یا گرافیک:

Canva مجموعه‌ای از تصاویر و گرافیک‌های آماده ارائه می دهد و کاربران می‌‌توانند به راحتی آنها را در طرح‌های خود بگنجانند. در حالی که فتوشاپ دارای ابزارهای طراحی قدرتمندی است که به کاربران امکان می‌دهد تصاویر سفارشی ایجاد کنند یا تصاویر موجود را با دقت ویرایش کنند.

۵- فرمت‌های فایل:

Canva از فرمت‌های مختلف فایل مانند JPEG، PNG، PDF و GIF پشتیبانی می‌کند. در حالی که فتوشاپ از طیف گسترده‌ای از فرمت‌های فایل از جمله PSD JPEG، PNG، TIFF، PDF و غیره پشتیبانی می‌‌کند.

به طور کلی، هر دو برنامه Canva و Photoshop قابلیت ویرایش تصاویر و متن را ارائه می‌دهند، در صورتی که فتوشاپ دارای ویژگی‌های غنی‌تری می باشد و برای طراحان حرفه‌ای که به عملکرد پیشرفته نیاز دارند مناسب تر است. از طرف دیگر Canva با قالب‌های آماده کاربر پسند می باشد و برای مبتدیان یا کسانی که به دنبال راه‌حل‌های طراحی سریع هستند ایده آل می باشد.