لوله بدون درز رده ۸۰ چیست؟ ۷ عامل تعیین کننده قیمت لوله بدون درز رده ۸۰

لوله بدون درز رده 80 از انواع لوله های فولادی با استحکام مناسب و تحمل فشار بالاست. لوله بدون درز رده 80 برای لوله کشی گاز، نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی و ... کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا لوله بدون درز رده 80 از لوله های پرفروش بازار آهن‌ آلات باشد.

لوله بدون درز رده ۸۰ از انواع لوله های فولادی با استحکام مناسب و تحمل فشار بالاست. لوله بدون درز رده ۸۰ برای لوله کشی گاز، نفت و پتروشیمی، صنایع غذایی و … کاربرد دارد. تنوع در مشخصات فنی، کیفیت و قیمت مناسب باعث شده تا لوله بدون درز رده ۸۰ از لوله های پرفروش بازار آهن‌ آلات باشد.

در این مطلب می خواهیم به بررسی ویژگی ها، کاربرد و مزایای لوله بدون درز رده ۸۰ بپردازیم. نگاهی به فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ بیندازیم. پس اگر به دنبال خرید لوله بدون درز رده ۸۰ هستید ادامه مطلب را از دست ندهید.

لوله مانیسمان رده ۸۰ چیست؟

لوله مانیسمان یا لوله کربن استیل بدون درز یک نوع لوله فولادی است که در ساختار آن هیچ گونه درز، جای ترک و شکاف دیده نمی شود. این نوع لوله‌ها بر خلاف لوله درزدار، مستقیماً با سوراخ کردن شمش های فولادی به کمک قالب ساخته می شوند.

برای دسته بندی لوله های مانیسمان از رده استفاده می شود. هرچه رده لوله بالاتر رود، مشخصات فنی نظیر وزن، مقاومت و قیمت خرید افزایش می یابد.

لوله مانیسمان بدون درز رده ۸۰ جزء لوله سیملس سبک و رده پایین محسوب می شود. قابلیت تحمل فشار کمتری نسبت به لوله رده مانیسمان ۴۰ و بالاتر دارد. کاربرد زیادی در استفاده های رایج و معمولی به ویژه تأسیسات ساختمان و لوله کشی گاز دارد.

مزایای لوله مانیسمان بدون درز رده ۸۰

از مهمترین مزایای لوله مانیسمان رده ۸۰ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مقاومت بیشتر نسبت به لوله سیاه درزدار
  • ساختار یکپارچه و بدون درز و کاهش احتمال آسیب و ترک خوردگی لوله
  • سبک وزن بودن لوله مانیسمان رده ۸۰ و امکان جابجایی و حمل آسان
  • داشتن طول عمر بالا و سازگار بودن با شرایط آب و هوایی مختلف
  • تنوع بالا در مشخصات فنی و دامنه کاربرد وسیع
  • قیمت مناسب و مقرون به صرفه بودن

کاربرد لوله مانیسمان رده ۸۰

لوله بدون درز رده ۸۰ برای کارهایی که نیاز به تحمل فشار زیادی نداشته باشد، انتخابی مناسب است. اموری مثل لوله کشی گاز توکار و یا سایر سیستم های تأسیساتی مثل موتورخانه ها. علاوه بر آن، از لوله مانیسمان رده ۸۰ در صنایع نفت و گاز، کشتی سازی و کمپروسورها نیز استفاده می‌شود. سیستم‌های آبیاری و زهکشی، صنایع برق، ایمنی آتش نشانی و خدمات غذایی از دیگر کاربردهای لوله مانیسمان رده ۸۰ است.

مشخصات فنی لوله مانیسمان رده ۸۰

این لوله در دسته لوله های بدون درز سبک قرار می گیرد. وزن یک متر آن بسته به ضخامت لوله در حدود ۳۵ تا ۲۸۰ کیلوگرم می باشد. ضخامت لوله رده ۸۰ مانیسمان بین ۶ تا ۱۲ میلیمتر و قطر بیرونی آن بین ۸ تا ۳۶ میلیتر است. این لوله ها معمولاً در طول ۶ و ۱۲ متری به بازار عرضه می شوند. همچنین برای ساخت لوله مانیسمان رده ۸۰ از استاندارد ASME B36.19 استفاده می شود.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت مشاوره رایگان خرید و دریافت قیمت لوله بدون درز با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید یا به سایت شرکت توسعه فولاد و انرژی آراز ( آلور فولاد ) به آدرس alverfoolad.com مراجعه نمایید.

 لوله رده 80

۷ فاکتورهای مؤثر بر قیمت لوله بدون درز رده ۸۰

قیمت لوله فولادی همانند سایر مقاطع فولادی بسته به مشخصات فنی متفاوت است. لوله ها فولادی سایز بالا و سنگین وزن، قیمت بالاتری در قیاس با لوله فولادی سبک دارند. نرخ فلزات جهانی به ویژه آهن، نوسانات ارز و دلار، میزان عرضه و تقاضا از دیگر مواردی است که قیمت لوله رده ۸۰ را دستخوش تغییر می کند. اگر نگاهی به نمودار قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ بیندازید، تغییرات و نوسانات قیمتی زیادی مشاهده می کنید. چون که فاکتورهای مختلفی در تعیین قیمت اثرگذار است. مهمترین آن ها عبارتند از:

  1. قیمت جهانی فلزات از جمله سنگ آهن و فولاد
    قیمت روز فلزات اساسی نظیر آهن بر هزینه تولید کارخانه ها مؤثر است. در نتیجه افزایش یا کاهش آن بر قیمت تمام شده و هزینه خرید لوله بدون درز رده ۸۰ اثرگذار است. برای مثال میزان تقاضای فولاد در بازار ساخت و ساز چین میتواند بر قیمت جهانی فولاد و در نتیجه قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ در روزهای آینده اثر مستقیم بگذارد.
  2. قیمت گاز و برق
    گاز و برق به عنوان انرژی های اولیه برای تولید و نورد فولاد می باشند و تاثیر به سزایی بر قیمت مقاطع فولادی دارند در صورت افزایش قیمت انرژی می توان انتظار افزایش قیمت محصول نهایی مانند لوله بدون درز رده ۸۰ را داشت.
  3. مشخصات فنی نظیر ابعاد، اندازه و وزن ورق
    بدون تردید مشخصات فنی نظیر سایز و ضخامت، یکی از پارامترهای کلیدی در راهنمای خرید لوله بدون درز رده ۸۰ است.
  4. تغییر قیمت دلار و نرخ ارز
    نوسانات نرخ ارز تاثیر مستقیم بر قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ دارد. برای مثال در صورت افزایش قیمت ارز، قیمت مقاطع فلزی نیز افزایش پیدا کرده و در صورت کاهش قیمت ارز، انتظار میرود تا قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ نیز کاهشی شود.
  5. میزان عرضه و تقاضا در بازار
    میزان عرضه و تقاضا در بازار یا همان میزان خرید و فروش نیز می تواند قیمت را دچار تغییر نماید. مثلاً افزایش تقاضا همراه با کاهش عرضه در بازار می تواند سبب افزایش قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ شود.
  6. هزینه های جانبی نظیر بارگیری و ارسال
    اگر قصد خرید مقاطع فولادی نظیر لوله فولادی، تیرآهن، ورق و یا میلگرد را داشته باشید، هزینه بنگاه داری و بارگیری از دغدغه های شماست. توجه داشته باشید قیمت نهایی خرید شما با توجه به نوع باربری و بارگیری متفاوت می باشد برای مثال یکی از عوامل کاهش قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ انتخاب باربری و روش بارگیری بهینه می باشد، جالب است بدانید، هزینه ناشی از این امر به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. همین تعدد فاکتورهای مؤثر باعث شده تا بنگاه های آهن آلات قیمت های مختلفی ارائه کنند.
  7. مرکز خرید ورق
    امروزه شرکت ها و مراکز مختلفی اقدام به تهیه و عرضه انواع ورق و آهن آلات می نمایند. توجه به تجربه و سابقه شرکت، تخصصی بودن و همچنین خدمات ارائه شده اهمیت زیادی انتخاب دارد. یک مرکز خرید خوب و مطمئن می تواند اصالت کالا، کیفیت مرغوب، پشتیبانی و رضایت را به همراه داشته باشد.

چگونه لوله بدون درز رده ۸۰ را با بهترین کیفیت و قیمت خریداری کنیم؟

اگر برای خرید لوله بدون درز رده ۸۰ به دنبال شرکتی معتبر و تخصصی هستید، ما در آلور فولاد با تعهد و تخصص و با کمال افتخار در کنارتان خواهیم بود. اما چرا آلور فولاد؟ چون آلور فولاد یک مجموعه تخصصی، جوان و با انگیزه برای ارائه بهترین خدمات در زمینه آهن آلات است. چون در سایت آلور فولاد به آدرس www.alverfoolad.com می توانید قیمت انواع لوله فولادی مانند لوله مانسیمان، لوله گاز، لوله سیاه درزدار و انواع ورق سیاه و ورق آلیاژی مانند: ورق ضد سایش st52 ، ورق a516، ورق a283 و سایر قاطع فولادی را دریافت کنید. همچنین از مشاوره تخصصی رایگان بهره مند شده و سفارش خود را با بهترین کیفیت و قیمت در جای جای ایران تحویل بگیرید.

شما مخاطبان عزیز برای دریافت جدیدترین قیمت لوله بدون درز رده ۸۰ با تلفن ۸۸۶۶۸۲۱۴-۰۲۱ تماس بگیرید.

 قیمت لوله بدون درز