روایت بازدید از دورترین خانه بهداشت در جنوب تهران

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از خانه‌های بهداشت در دورترین منطقه تحت پوشش دانشگاه بازدید کرد.

مهر نوشت: علیرضا اولیایی منش معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران، از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی، پایگاه سلامت ضمیمه، خانه‌های بهداشت خانلق، زیوان و کلین حسن آباد فشافویه شهرستان ری بازدید کرد.

وی در خصوص این بازدید گفت: پنجمین حضور من در بخش حسن آباد فشافویه است. سه نوبت از مرکز خدمات جامع سلامت شبانه روزی حسن آباد، خانه‌های بهداشت آن و ۲ نوبت هم از شهرک صنعتی شمس آباد بازدید کردم.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی تهران افزود: این بخش در جنوب استان تهران و دورترین منطقه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی تهران و در شهرستان ری واقع است. ارائه خدمات مطلوب در این بخش مورد توجه ریاست دانشگاه بوده، شاهد حضور معاون توسعه و سایر مسئولان دانشگاه در حسن آباد بوده ایم. مشکلات و کمبودها در گذشته احصا شده و امروز شاهد بازسازی کامل و توسعه زیر ساخت‌های فنی، پذیرش، داروخانه، آزمایشگاه، تجهیز مرکز تسهیلات زایمان و افزایش خدمات در این مرکز شبانه روزی هستیم.

وی ادامه داد: این مرکز شبانه روزی با توجه به شرایط و محدودیت‌های منطقه پاسخگوی بخش زیادی از نیازهای مردم است، البته کمبودهایی هنوز وجود دارد که تلاش دانشگاه علوم پزشکی تهران و شبکه بهداشت ری برای رفع آن ادامه دارد و با افزایش نیروهای پزشک، پرستار و سایر کارکنان بهداشتی شاهد شرایط مطلوب‌تری نسبت به گذشته برای ارائه خدمات بهداشتی درمانی در مرکز هستیم.

اولیایی منش با اشاره به بازدیدهای خانه‌های بهداشت گفت: در ادامه، از خانه‌های بهداشت خانلق، زیوان و کلین و پایگاه بهداشت ضمیمه حسن آباد فشافویه بازدید کردیم. در روستای خانلق شاهد شروع ساخت برای افزایش بنای این خانه بهداشت هستیم. همچنین عملکرد همکاران بهورز و مشکلات آنها، شاخص‌های بهداشتی روستا، جمعیت تحت پوشش، شرایط بهداشتی منطقه نیز مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با اشاره به حضور مسئولان بخش حسن آباد در این بازدید گفت: حمایت‌ها و مساعدت‌های مسئولان محلی حسن آباد فشافویه در پیشبرد اهداف بهداشت و سلامت نقش تعیین کننده داشته و از این طریق از زحمات شورای اسلامی، بخشداری و شهرداری و سایر نهادها و حامیان سلامت این منطقه تشکر می‌کنم.

اولیایی منش افزود: خوشبختانه شبکه بهداشت و درمان شهرستان ری با مدیریت دکتر امینی در مسیر توسعه و بهبود زیرساخت‌ها و عملکرد مراکز ارائه دهنده خدمت قرار دارد.