هندبال جوانان به خودباوری رسیده/ از مرحله مقدماتی صعود می‌کنیم

کاپیتان تیم هندبال جوانان پسر ایران قبل از اعزام به رقابت های قهرمانی آسیا با بیان اینکه این تیم به خودباوری رسیده است گفت: کار سختی داریم اما از پس دو تیم مرحله مقدماتی برخواهیم آمد.

مهر: آخرین روز از اردوی تدارکاتی تیم ملی هندبال پسران جوان کشورمان برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی روز شنبه ۱۶ تیرماه در تالار هندبال تهران برگزار شد. در پایان این اردو صابر حیدری کاپیتان جوان تیم ملی هندبال شرایط این تیم را مثبت ارزیابی کرد.

* خبرگزاری مهر: آخرین اردوی تیم ملی هندبال برگزار شد. وضعیت تیم ملی را برای حضور در رقابت های قهرمانی آسیا و انتخابی جهانی جوانان را چطور ارزیابی می کنید؟

– صابر حیدری: آخرین اردوی تدارکاتی تیم برگزار شد. وضعیت تیم خدا را شکر خوب است. در اردوی آخر هستیم و شرایط روحی و بدنی خیلی خوبی داریم. روی تاکتیک ها کار شده و تمام بازی های دوستانه را پشت سر گذاشته ایم.

* برنامه های تدارکاتی تیم چطور بود. به نظر می رسد حضور در دو تورنمنت برای تیم بی سابقه بوده است؟

– ما هفته گذشته در تورنمنت و اردوی تدارکاتی گرجستان حاضر بودیم. اردوی خوبی بود و بازی های دوستانه خوبی را سپری کردیم. بچه ها با هم هماهنگی خوبی دارند و با همین هماهنگی قرار است راهی اردوی تدارکاتی و تورنمنت ترکیه شده و دو سه مسابقه دوستانه هم در آنکارا داشته باشیم.

* شما از بازیکنانی هستید که از رده سنی نوجوانان به جوانان آمده و با مومن شریف مربی مصری تیم تمرین کرده اید. کار کردن با این مربی چه تجربه ای برای شما داشت؟

– وی مربی بسیار با اخلاق و خوبی است. تمرین با این مربی تجربه خوبی داشت. تجربه خیلی خوبی است که با ایشان کار می کنیم. توانستیم در این مدت تاکتیک ها را به خوبی در زمین بازی عمل کنیم و به اجرا در بیاوریم. در برخی از این تاکتیک ها و در مسائل تکنیکی به ما خیلی خوب کمک کرده اند. امیدوارم با کمک ایشان و راهنمایی اش و همین طور شرایط روحی و روانی خوبی که تیم دارد و کمک های این مربی به مقام خوبی در آسیا برسیم.

* شما از رده سنی نوجوانان به تیم جوانان آمده اید و در شرایطی همراه با این تیم به رقابت های قهرمانی آسیا می روی که تجربه نایب قهرمانی در آسیا و بعد از آن بازی در رقابت های قهرمانی جهان و کسب پیروزی برابر رقبا در این رویداد را داشتید. به نظر شما این تجربه ها چه کمکی به تو و تیم در مسابقات اردن خواهد کرد؟

– صد در صد یکی از کمک های اصلی ما برای حضور در این مسابقاتهمین تجربه است. اینکه به یک خودباوری رسیده ایم و یک بار قبلاً توانسته ایم برابر رقبای قدرتمند اروپایی به برتری برسیم. ما می توانیم و یک بار با همین خودباوری به مرحله یک شانزدهم جهان رسیده و تا فینال آسیا رفته و نایب قهرمان آسیا شده ایم. مهمترین چیزی که داریم همین خودباوری است. ما در زمین جدا از مسائل تاکتیکی و تکنیکی به خودباوری رسیده و مانند برادر به هم کمک می کنیم. این شرایط خوب و این همدلی به ما کمک می کند تا بتوانیم با اقتدار برابر حریفان قرار بگیریم به طوریکه بارها پیش آمده که در مسابقه از تیم مقابل عقب بودیم اما به مسابقه رسیده و پیشتاز شدیم.

* پیش بینی شما برای نتیجه در مقابل رقبای تان چیست؟

– کار سختی داریم. ما با دو تیم چین و کویت هم گروه هستیم. کویت سالهاست در هندبال کار می کند و در جزء تیم های مطرح بوده و سالهاست روی رده سنی نوجوانان و جوانان سرمایه گذاری می کند قطعاً کار سختی برابر این تیم داریم. تیم چین تیم تازه شکل گرفته ای است. بازیهای این تیم را در مسابقات اخیر دیده ایم. در هر صورت کار کار سختی است. ما باید تلاش کنیم تا به عنوان صدرنشین از گروه خودمان صعود کنیم. قطعاً با راهیابی به مرحله بعد آنجا هم کار سختی پیش رو داریم. اما ما می توانیم از پس این دو تیم در مررحله مقدماتی بربیاییم.

* شما در رده سنی نوجوانان و حالا در رده سنی جوانان به عنوان کاپیتان مسئولیت دارید. مسئولیت کاپیتانی یک تیم را دارید و حتی در برخی مواقع به کادر فنی کمک می کنید چه حسی در مورد این مسئولیت دارید؟

– کاپیتان بودن خیلی مسئولیت قشنگی برای من است. باید به بچه ها نزدیک باشم. مسئولیت کاپیتانی این است که باید کاری کند که همه تیم با هم خوب باشند. این همدلی را باید تو به عنوان کاپیتان ایجاد کنی و جور همدیگر را بکشیم و باید در شرایط مسابقه و بیرون مسابقه این حس رفاقت را ایجاد کنیم. امیدوارم بتوانیم با کسب نتیجه خوب جواب حمایت های فدراسیون را بدهیم.

هجدهمین دوره مسابقات هندبال قهرمانی آسیاو انتخابی دیدارهای جهانی از ۲۴ تیر الی ۴ مردادماه در اردن برگزار می شود. تیم ایران با تیم های چین و کویت هم گروه است.