بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران (آپدیت ۱۴۰۳)

نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال، رشد قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۱۴۰۳ و همچنین ظهور برنامه‌های جدیدی همچون نات کوین، همستر کمبات و تپ سواپ باعث شده است تا در سال جدید سرمایه گذاران بیشتری به کریپتوکارنسی‌ها جذب شوند. البته درست است که قیمت بیت کوین در چند مدت اخیر با ریزش مواجه بوده، اما اکثر تحلیلگران بر این باور‌اند که این ریزش قیمت بر اثر اصلاح است و روند مارکت به طور کلی صعودی است. لذا با توجه به رشد بیت کوین، آلت کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده…

نوسانات شدید در بازار ارزهای دیجیتال، رشد قیمت بیت کوین از ابتدای سال ۱۴۰۳ و همچنین ظهور برنامه‌های جدیدی همچون نات کوین، همستر کمبات و تپ سواپ باعث شده است تا در سال جدید سرمایه گذاران بیشتری به کریپتوکارنسی‌ها جذب شوند. البته درست است که قیمت بیت کوین در چند مدت اخیر با ریزش مواجه بوده، اما اکثر تحلیلگران بر این باور‌اند که این ریزش قیمت بر اثر اصلاح است و روند مارکت به طور کلی صعودی است. لذا با توجه به رشد بیت کوین، آلت کوین‌ها و سایر ارزهای دیجیتال نیز افزایش قیمت قابل توجهی را تجربه کرده اند. به همین دلیل ما در این مطلب می‌خواهیم تا بهترین ارزهای دیجیتال را که در سال جاری امکان رشد دارند را بررسی کنیم. پس اگر قصد سرمایه‌گذاری روی رمز ارزها را دارید، اما نمی‌دانید کدام ارز می‌تواند سود دهی بیشتری داشته باشد، این مطلب را از دست ندهید.

نکته: فقط دقت داشته باشید، این محتوا صرفا برای راهنمایی بیشتر است و نباید به عنوان توصیه سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شود. لذا حتما پیش از ورود به بازار و سرمایه‌گذاری شرایط را شخصا نیز تحلیل کنید. قیمت ارزهای دیجیتال، پتانسیل رشد و نوسان زیادی دارد، به همین دلیل‌عدم بررسی و تحلیل باعث شکست شما در مارکت می‌شود.

بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳

در بازار رمز ارزها، گزینه‌های بسیار زیادی برای سرمایه‌گذاری وجود دارند و هر شخص می‌تواند با توجه به شرایط فردی که دارد (از لحاظ میزان سرمایه و قدرت ریسک) یک یا چند ارز دیجیتال را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کند. در ادامه لیستی از ارزها را مشاهده می‌کنید که پتاسیل رشد خوبی دارند و می‌توانید از آن‌ها به عنوان یک گزینه برای سرمایه‌گذاری استفاده کنید و زیر نظرشان داشته باشید.

·         لیست بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری

ارزهای دیجیتال برتر (بر اساس ارزش بازار) که برای سرمایه‌گذاری همیشه سود ده هستند.

۱-بیت کوین، پادشاه بازار کریپتوکارنسی که همیشه می‌تواند برایتان سودهای قابل توجه به همراه داشته باشد.

۲-اتریوم، برترین بلاکچین برای اجرای قراردادهای هوشمند که برای برنامه غیرمتمرکز وجودش لازم است.

۳-استیبل کوین تتر، بهترین گزینه برای حفظ ارزش دارایی.

۴-بایننس کوین، ارز دیجیتال بومی صرافی ارز دیجیتال بایننس که برای پرداخت‌های درون شبکه‌ای کاربرد بالایی دارد.

۵-سولانا، دیگر بلاکچین برای اجرای قراردادهای هوشمند و کارآمد برای بازی‌های بلاکچینی.

۶-یو اس دی کوین، استیبل کوین کاربردی با پشتوانه دلار آمریکا

۷-ریپل، ارز دیجیتال پر حاشیه اما مناسب برای سرمایه‌گذاری

۸-دوج کوین، میم کوین محبوب ایلان ماسک که جامعه بزرگی دارد.

۹-تون کوین، ارز بومی تلگرام با قابلیت رشد بالا به خصوص در سال ۱۴۰۳.

۱۰-کاردانو، رمز ارز محبوب دوست داران محیط زیست.

۱. بیت کوین:

  • ارزش کل بازار: ۱.۴ تریلیون دلار
  • بازدهی سالانه: ۱۶۵٪

بیت کوین که توسط ساتوشی ناکاموتو در سال ۲۰۰۹ ایجاد شد، اولین ارز دیجیتال این بازار است. مانند اکثر ارزهای دیجیتال، بیت کوین بر روی یک بلاکچین، یا یک دفتر کل توزیع شده در سراسر شبکه‌ای از هزاران کامپیوتر که تراکنش‌ها را ثبت می‌کند، اجرا می‌شود. از آنجایی که اضافه شدن به این دفتر کل توزیع شده باید با حل یک پازل رمزنگاری تایید شود (فرآیندی به نام اثبات کار)، بیت کوین ایمن و از دسترس کلاه‌برداران در امان نگه داشته می‌شود.

در سال های اخیر قیمت بیت کوین با تبدیل شدن به یک رمز ارز محبوب به شدت افزایش یافته است. در می‌۲۰۱۶، شما می‌توانستید یک بیت کوین را به قیمت حدود ۵۰۰ دلار خریداری کنید. اما در تاریخ ۶ ژوئن ۲۰۲۴، قیمت یک واحد بیت کوین حدود ۷۱.۰۳۳ دلار بود. این یعنی رشدی معادل ۱۴.۱۰۷٪. به همین دلیل بیت کوین همیشه برای سرمایه گذاری یک گزینه مناسب است، حتی اگر نتوانید یک واحد کامل از آن را خریداری کنید، توصیه می‌کنیم بخشی از بودجه سرمایه گذاری تان را به این ارز اختصاص دهید. زیرا اگر بتوانید به درستی این ارز را تحلیل کنید و وارد معاملات آن شوید، بازدهی سود بسیار خوبی دارد.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران

۲. اتریوم:

  • ارزش کل بازار: ۴۶۰.۵ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۱۰۶٪

اتریوم که هم یک ارز دیجیتال و هم یک پلتفرم بلاکچین است، به دلیل کاربردهای متمایز کننده اش مانند قراردادهای هوشمند که به طور خودکار با برآورده شدن شرایط اجرا می‌شوند و توکن‌های غیرقابل تعویض (ان اف تی ها) مورد علاقه توسعه‌دهندگان برنامه های بلاکچینی است.

قیمت اتریوم از زمان عرضه رشد چشمگیری را تجربه کرده است. به گونه ای که قیمت ETH از آوریل ۲۰۱۶ تا سال ۲۰۲۴، از حدود ۱۱ دلار به ۳۸۳۳ دلار رسیده است که این رشد قیمت، افزایشی ۳۴۷۴۲ درصدی را نشان می‌دهد. اتریوم همچنان قابلیت رشد قیمت بالایی دارد و به دلیل ریسک سرمایه گذاری کم تر نسبت به سایر ارزها، پیشنهاد می‌کنیم حتما این رمز ارز را نیز در سبد سرمایه گذاری خود داشته باشید.

۳. تتر:

  • ارزش کل بازار: ۱۱۲.۴ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۰٪

برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، تتر یک استیبل‌کوین است. به این معنی که توسط ارزهای فیات مانند دلار آمریکا و یورو پشتیبانی می‌شود و به طور فرضی ارزشی معادل یکی از آن واحدها را حفظ می‌کند. در تئوری، این بدان معناست که ارزش تتر نسبت به سایر ارزهای دیجیتال ثابت است و برای سرمایه گذارانی محبوبیت دارد که از نوسانات شدید سایر ارزها واهمه دارند و در عین حال به دنبال یک راه حل برای حفظ ارزش دارایی های خود هستند. اگر به دنبال افزایش ارزش دارایی هستید بهتر است که تتر را برای سرمایه گذاری انتخاب نکنید.

۴. بایننس کوین:

  • ارزش کل بازار: ۱۰۴.۵ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۱۶۲٪

بایننس کوین نوعی ارز دیجیتال است که می‌توانید برای معامله و پرداخت کارمزد در بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال جهان، از آن استفاده کنید. بایننس کوین از زمان راه‌اندازی خود در سال ۲۰۱۷، صرفا به عنوان یک ارز بومی شناخته نمی‌شود و فراتر از آن گسترش یافته است. اکنون، می‌توان از آن برای معامله، پردازش پرداخت یا حتی رزرو سفر استفاده کرد. همچنین BNB قابل معامله یا مبادله با سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم یا بیت کوین است. قیمت BNB در سال ۲۰۱۷ تنها ۰.۱۰ دلار بود. اما در سال ۲۰۲۴ قیمت آن به حدود ۷۰۹ دلار رسید که رشدی معادل ۷۰۹.۰۹۳٪ است. البته ویژگی های پرداختی بایننس، مانند پرداخت هزینه سفر برای کاربران ایرانی قابل استفاده نیست. اما شما می‌توانید از این ارز برای پرداخت کارمزد تراکنش ها در کیف پول تراست ولت (برای ارزها بر بستر بایننس) نیز استفاده کنید.

بایننس کوین نیز بازدهی خوبی دارد و می‌تواند برای سرمایه گذاری گزینه مناسبی باشد.

۵. سولانا:

  • ارزش کل بازار: ۷۹.۵ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۷۷۳٪

بلاکچین سولانا برای کمک به تامین مالی کاربردهای امور مالی غیرمتمرکز، برنامه‌های غیرمتمرکز و قراردادهای هوشمند توسعه یافته است. علاوه بر این سولانا برای پردازش سریع و ایمن تراکنش‌ها بر روی مکانیزم‌های ترکیبی اثبات سهام و اثبات تاریخ اجرا می‌شود. SOL، توکن اصلی سولانا، این پلتفرم را تامین مالی می‌کند.

در زمان عرضه سولانا (در سال ۲۰۲۰) قیمت آن برای اولین بار ۰.۷۷ دلار ارزش‌گذاری ش. اما در حال حاضر هر یک واحد آن نزدیک به ۱۸۰ دلار معامله می‌شود. این افزایش قیمت حاکی از رشد ۲۲.۳۴۰٪ است و همین مسئله آن را به گزینه‌ای مناسب برای سرمایه‌گذاری تبدیل می‌کند.

۶. یو اس دی کوین:

  • ارزش کل بازار: ۳۲.۶ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۰٪

یو اس دی کوین هم مانند تتر یک استیبل‌کوین است، به این معنی که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می‌شود و هدف آن حفظ نسبت ۱ دلار آمریکا به ۱ USDC است. USDC با اتریوم کار می‌کند و شما می‌توانید از یو اس دی کوین برای انجام تراکنش‌های بین‌المللی استفاده کنید. در رابطه با این ارز هم باید بگوییم، اگر می‌خواهید یک سرمایه گذاری امن داشته باشید که ارزش دارایی هایتان را حفظ کند، یو اس دی کوین گزینه مناسبی است. اما اگر به دنبال کسب سود از طریق پامپ و دامپ های زیاد هستید، روی یو اس دی کوین حساب نکنید. اما داشتن یک استیبل کوین در سبد سرمایه گذاری لازم است!

۷. ریپل:

  • ارزش کل بازار: ۲۹.۱ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: -۱٪

ایکس آر پی  یا ریپل دیگر ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری در ایران است که می‌تواند برای کاربران سود خوبی داشته باشد. ریپل، توسط یک شرکت فناوری دیجیتال و پردازش پرداخت، ایجاد شده است و می‌تواند در شبکه‌ی آن برای تسهیل مبادلات انواع مختلف ارز، از جمله ارزهای فیات و سایر ارزهای دیجیتال مهم، مورد استفاده قرار گیرد. به طور کلی از زمان عرضه تا به امروز این رمز ارز حدود  ۸.۶۶۱٪  درصد افزایش قیمت داشته است.  

۸. دوج‌کوین:

  • ارزش کل بازار: ۲۳.۵ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۱۳۸٪

دوج کوین میم کوین محبوب بازار رمز ارزها که فعالیت خود را از سال ۲۰۱۳ آغاز کرد دیگر ارز لیست ما برای انتخاب بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در ایران است. این رمز ارز که الهام گرفته از یک نژاد سگ است از یک شوخی اینترنتی شروع شد، اما با حمایت افراد معروف مانند ایلان ماسک به سرعت محبوب شد.

برخلاف بسیاری از رمز ارزها، تعداد عرضه دوج کوین محدودیتی ندارد (البته این مسئله از ارزشمندی آن می‌کاهد). قیمت دوج‌کوین در سال ۲۰۱۷ معادل ۰.۰۰۰۲ دلار بود. اما در سال ۱۴۰۳ با قیمتی در محدوده ۰.۱۶ دلار معامله می‌شود و این نشان از رشد ۸۱.۱۵۹٪ درصدی است. اگر علاقه‌مند به میم کوین‌ها هستید، دوج کوین گزینه‌ای مناسب برای قرار گرفتن در سبد سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود. اما ارزهای دیگری مانند، پپه، شیبا اینو و باب نیز می‌تواند بازدهی خوبی داشته باشند.

بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه گذاری با ریسک بالا

۹.تون کوین

  • ارزش کل بازار: ۱۷.۶ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۳۴۳٪

ارز دیجیتال تون که رمز ارز بومی شبکه اجتماعی تلگرام است این روزها بسیار مورد توجه قرار گرفته. با توجه به این که بلاکچین این ارز متن باز است و به تازگی بسیار ترند شده است احتمال رشد آن در سال جاری بسیار بالا است. پروژه‌های تلگرامی مانند نات کوین و همستر کمبات به خوبی توانسته‌اند باعث محبوبیت هرچه بیشتر تون کوین شوند. اگر به دنبال گزینه‌ای مناسب و با بازدهی سود بالا هستید حتما تون کوین را بررسی و روی آن سرمایه‌گذاری کنید.

۱۰. کاردانو

  • ارزش کل بازار: ۱۶.۴ میلیارد دلار
  • بازدهی سالانه: ۳۶٪

کاردانو که تا حدی دیرتر به عرصه ارزهای دیجیتال وارد شد، به دلیل پذیرش اولیه اعتبارسنجی اثبات سهام شناخته شده است. این روش با حذف جنبه رقابتی حل مسئله برای تایید تراکنش در پلتفرم‌هایی مانند بیت کوین، زمان تراکنش را تسریع می‌کند و مصرف انرژی و تاثیر زیست‌محیطی را کاهش می‌دهد. کاردانو همچنین مانند اتریوم برای فعال کردن قراردادهای هوشمند و برنامه‌های غیرمتمرکز کار می‌کند که توسط ADA، توکن اصلی آن، تامین مالی می‌شود.  توکن ADA کاردانو نسبت به سایر ارزهای دیجیتال اصلی رشد نسبتا متوسطی داشته است. در سال ۲۰۱۷، قیمت ADA معادل ۰.۰۲ دلار بود. اما در حال حاضر قیمت آن به ۰.۴۶ دلار رسید. این معادل رشدی ۲.۱۹۳٪ است و می‌تواند برای یک سرمایه گذاری بلند مدت گزینه ای مناسب باشد.

در بالا لیستی از ارزهای دیجیتال را معرفی کردیم که وجود آن‌ها در سبد سرمایه‌گذاری می‌تواند سود ده باشد. همه این رمز ارزها شناخته شده‌اند و برای سرمایه‌گذاری مناسب. اما در ادامه لیستی از سایر ارزهای دیجیتال که کم‌تر شناخته شده اند، اما امکان رشد قیمت بالایی دارند (با ریسک بالا) را نیز در اختیارتان قرار می‌دهیم. در ادامه بهتر است برای انتخاب بهترین ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در ایران این موارد را نیز بررسی کنید و در نهایت یک سبد سرمایه‌گذاری سود ده بسازید. با ما همراه باشید.

بهترین میم کوین ها برای سرمایه گذاری

انتخاب بهترین میم کوین برای سرمایه‌گذاری در سال ۱۴۰۳ به دلیل نوسانات ذاتی بازار و ماهیت حدس و گمانی این نوع سرمایه‌گذاری ها، امری دشوار است. با این حال، می‌توان با بررسی برخی از میم کوین‌های محبوب و بررسی فاکتورهای کلیدی، گزینه‌های را شناسایی کرد و آن ها را زیر نظر داشت.

در ادامه چند میم کوین که ممکن است در سال ۱۴۰۳ رشد قابل توجهی را داشته باشند، معرفی می‌کنیم. این موارد عبارت اند از:

شیبا اینو :

شیبا اینو رقیب اصلی دوج کوین محسوب می‌شود و جامعه فعالی دارد. این کوین به دلیل عرضه عظیم خود، پتانسیل رشد بالایی را نشان می‌دهد. با این حال، شیبا اینو یک پامپ را در گذشته تجربه کرده است و احتمال رشد قیمت مجدد آن وجود دارد.

فلوکی اینو:

 فلوکی اینو با الهام از شخصیت سگ ایلان ماسک، محبوبیت خود را به دست آورده است. این کوین دارای نقشه راه و موارد استفاده متعددی است که می‌تواند به رشد قیمتی آن کمک کند. با این حال، سرمایه‌گذاری در این کوین به دلیل جدید بودن و ریسک‌های ذاتی آن، نیازمند تحقیق و بررسی دقیق است. اما اگر ریسک پذیر هستید، حتما نمودار قیمت فلوکی را زیر نظر داشته باشید.

پپه:

پپه یک میم کوین محبوب بر اساس شخصیت قورباغه Pepe the Frog، است. این میم کوین در سال ۲۰۲۳ عرضه شد، اما در مدت زمان بسیار کوتاهی به جایگاه نسبتا مناسبی در بازار رسید. پپه کوین دارای جامعه فعالی است و به دلیل ماهیت طنز و منحصر به فرد خود مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

ایپ کوین:

ایپ کوین به عنوان توکن اصلی انجمن میمون‌های باحال (BAYC) شناخته می‌شود. این کوین به دلیل کمیابی و جوامع منحصر به فرد خود، مورد توجه قرار گرفته است. با این حال، قیمت بالای آن و ماهیت متغیر بازار، سرمایه‌گذاری در این کوین را پرخطر می‌کند. اما می‌توان از این میم کوین نیز انتظار افزایش قیمت داشت.

سخن پایانی

در این مطلب، بهترین ارزهای دیجیتال برای سرمایه‌گذاری در ایران در سال ۱۴۰۳ را معرفی کردیم. دقت کنید که برای سرمایه‌گذاری روی ارزهای دیجیتال با ریسک بالا، می‌توانید رو میم کوین‌ها سرمایه‌گذاری کنید، اما اگر به دنبال یک سود ایمن هستید، ارزهای شناخته شده‌ای مانند اتریوم و بیت کوین گزینه‌ای مناسب‌تر هستند. بهتر است ارزهایی را برای سرمایه‌گذاری انتخاب کنید که در بلند مدت بازدهی بهتری داشته باشند. دقت کنید بازار رمز ارزها یک مارکت پر پتانسیل است و اگر بتوانید انتخاب صحیح و بر اساس تحلیل داشته باشید، سودهای قابل توجهی را به دست خواهید آورد. اما از طرفی هم ریسک فعالیت در آن بالا است به همین دلیل بهتر است پیش از هر انتخابی درباره رمز ارز مد نظر تحقیق کنید و حتما دقت داشته باشید که همه سرمایه خود را به ارزهای پر ریسک اختصاص ندهید.

در نهایت این نکته را نیز یادآور شویم که برای سرمایه‌گذاری تنها انتخاب ارز مهم نیست بلکه موارد دیگری مانند استفاده از یک صرافی ارز دیجیتال معتبر و یک کیف پول امن نیز اهمیت بالایی دارند.

صرافی ارز هشت، به عنوان یک پلتفرم ایرانی در این زمینه ارائه دهنده خدمات ایمن است و شما می‌توانید به کمک این صرافی، ارزهای دیجیتال را با کم‌ترین کارمزد خریداری کنید.