معرفی برندهای معروف رله و تایمر صنعتی

معرفی برندهای معروف رله و تایمر صنعتی به این منظور انجام می‌شود تا نسبت به برندهای معروف آگاهی پیدا کرده و انتخاب راحت‌تری داشته باشید. انتخاب رله و تایمر مناسب برای پروژه ضروری است و شناخته برندهای تولیدکننده این قطعات کمک می‌کند تا گزینه مناسب و با کیفیت را برای پروژه خود انتخاب کنید.

رله چیست؟

رله به زبان ساده یک کلید الکترومکانیکی است که به وسیله یک سیگنال الکتریکی، یک مدار جداگانه را کنترل می‌کند. رله از دو بخش سیم‌پیچ و کنتاکت تشکیل می‌شود و با عبور جریان از سیم‌پیچ، یک میدان مغناطیسی ایجاد شده و کنتاکت‌ها را جابه‌جا می‌کند. رله برای قطع و وصل کردن مدار، تغییر جهت جریان یا ایزوله کردن بخش‌های مختلف در یک مدار استفاده می‌شود.

برندهای معروف رله

برای خرید این قطعه بهتر است برندهای شناخته شده را انتخاب کنید. در ادامه به معرفی برندهای معروف رله خواهیم پرداخت.

ABB

یک شرکت سوئیسی – سوئدی است که در زمینه تولید رله‌های صنعتی، رله‌های قدرت، رله اندازه‌گیری و رله‌های حفاظتی تخصص دارد. در این شرکت در ۱۹۸۸ تاسیس شده است و در حال حاضر انواع تجهیزات برقی ارائه می‌دهد.

Siemens

زیمنس یک شرکت چندملیتی آلمانی است که در طراحی و ساخت تجهیزات اتوماسیون و دیجیتالی‌سازی در صنایع مختلف فعالیت می‌کند. رله‌های صنعتی این برند از کیفیت و دوام بالایی برخوردار هستند و به همین خاطر در بخش‌های صنعتی کاربرد متنوعی دارند.

Schneider Electric

این شرکت رله‌های قدرت و انواع مختلف دیگر را تولید می‌کند. رله‌های ساخته شده توسط شرکت اشنایدر از دوام و طول عمر بالا برخوردار هستند و به عنوان یکی از انتخاب‌های مطمئن برای محافظت و کنترل در سیستم‌های برقی استفاده می‌شوند.

Omron

شرکت ژاپنی Omron در سال ۱۹۳۳ فعالیت خود را آغاز کرد. در آن اوایل به‌عنوان تولیدکننده تایمرهای الکتریکی فعالیت می‌شود. در سال ۱۹۵۹ بود که اولین رله خود را تولید کرد و از آن زمان تا به امروز تبدیل به یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان رله در جهان شده است. محصولات این شرکت شامل رله‌های صنعتی، رله‌های قدرت، رله‌های اندازه‌گیری، رله‌های حفاظتی، رله‌های تایمر، رله‌های SSR و رله‌های قابل‌برنامه‌ریزی می‌شوند.

معرفی تایمر صنعتی

زمان اصل مهمی است، این مسئله در صنعت از اهمیت بالاتری برخوردار خواهد بود چرا که کوچک‌ترین خطایی در زمان باعث ایجاد مشکلات جدی مالی و جانی می‌شود. در این راستا، از تایمرهای صنعتی استفاده می‌کنند. تایمر صنعتی وسیله است که برای کنترل زمان در مدارهای صنعتی به کار برده می‌شود.

تایمرهای صنعتی می‌توانند از نوع آنالوگ یا دیجیتال باشند که باتوجه‌به پروژه انتخاب می‌شوند. نوع آنالوگ از یک عقربه برای نمایش زمان استفاده می‌کند و نوع دیجیتال همان طور که از نامش پیداست، زمان را در نمایشگر دیجیتالی خود نمایش می‌دهد.

تایمرهای را می‌توان برای ایجاد تأخیر در وصل یا قطع مدار، راه‌اندازی و توقف یک فرایند در زمان‌های مشخص به کار برد.

برندهای شناخته شده تایمر صنعتی

انتخاب برند مناسب از اهمیت بالایی برخوردار است چرا که یک محصول بی کیفیت می‌تواند باعث ایجاد صدمات جبران ناپذیری شود. برندهای شناخته شده ممکن است قیمت بالاتری داشته باشند؛ اما طول عمر و عملکرد آنها تضمین شده است.

برخی از برندهای معروف تایمر صنعتی شامل موارد زیر می‌شوند:

تایمر صنعتی اتونیکس

برند اتونیکس (Autonics) یکی از برندهای معروف و مطرح در بازار صنایع و تجهیزات کنترلی است. متخصصان در این شرکت از مواد مرغوب و با کیفیت و طراحی‌های دقیق استفاده می‌کنند تا محصولاتی با کیفیت را ارائه دهند. قیمت محصولات این شرکت مقرون‌به‌صرفه است و تایمرهای صنعتی آن از تنوع بالایی برخوردار هستند.

تایمر صنعتی امرون

شرکت امرون (OMRON) را در بخش رله‌های صنعتی معرفی کردیم. این برند ژاپنی علاوه بر انواع رله، به تولید تایمرهای صنعتی آنالوگ و دیجیتال نیز می‌پردازند.

شیوا امواج

شرکت شیوا امواج یکی از تولیدکنندگان ایرانی تایمر صنعتی است. این شرکت در سال ۱۳۶۷ در اصفهان تاسیس شد. در ابتدا فعالیت خود را با تولید فتوسل آغاز کرده و در سال ۱۳۷۲ بود که تولید تایمرهای صنعتی را شروع کرد. انواع تایمرهای صنعتی شامل آنالوگ، دیجیتال و تایمرهای رله‌ای را این شرکت تولید و عرضه می‌کند.

سخن پایانی

در این مقاله به معرفی برندهای معروف رله و تایمر صنعتی پرداختیم. شرکت‌های تولیدکننده تجهیزات صنعتی مختلفی قطعات مدارهای صنعتی را تولید می‌کنند، منتها لازم است از برندهای شناخته شده و نام آشنا خریداری کنید تا از عملکرد قطعات و کیفیت آنها مطمئن باشید.