چهل و دومین جشنواره فیلم فجر هم به ایستگاه پایانی رسید

مراسم اختتامیه چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر آغاز شد.

مهر: روز دوشنبه ۲۲ بهمن چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایستگاه پایانی رسید تا این دوره هم با فراز و فرودهای خود به اتمام برسد.

در این مراسم، چهل و دومین جشنواره فیلم فجر برگزیدگان بخش‌های مختلف خود را معرفی می‌کند.

دقایقی پیش و با حدود ۳۰ دقیقه تاخیر مراسم اختتامیه با اجرای محمدرضا شهیدی‌فر، با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، رییس سازمان سینمایی و جمعی از هنرمندان و مدیران فرهنگی و هنری در سالن اصلی مرکز همایش‌های برج میلاد آغاز شد.

در ابتدای مراسم تیزری انیمیشنی از چندین فیلم مطرح تاریخ سینمای انقلاب اسلامی نظیر «هامون»، «از کرخه تا راین»، «خانه دوست کجاست» و چندین فیلم دیگر پخش شد.

سپس کلیپی حاوی تصاویری آرشیوی از بهمن سال ۵۷ با نریشن ابوالحسن تهامی پخش شد.

در ادامه مجتبی امینی دبیر چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر به ایراد سخنانی پرداخت و گفت: به پایان ۱۱ روز خاطره‌انگیز و پرشور رسیدیم. در بخش ملی و در رقابتی نفس‌گیر ۳۳ فیلم نمایش داده شد. در بخش نگاه که از جذاب‌ترین بخش‌های هر دوره است، آثاری به صحنه رفت که نویددهنده حضور هنرمندانی مستعد در سینمای ایران دارد.

وی تاکید کرد: خوشحالم جشنواره چهل و دوم یاد قهرمانان ملی ایران، شهید احمد کاظمی، شهید شیرودی و شهید زین‌الدین را از خود به یادگار گذاشت. استقبال بی‌نظیر مردم این چشم‌انداز را پررنگ کرد که اکران سال پیش رو گرم و پرمخاطب باشد.

امینی اظهار کرد: خاطرات باشکوه این دوره تجربه‌ای گرانقدر برای ما و سینمای ایران است. 

این گزارش تکمیل می‌شود …