برترین دانشگاه های قبرس شمالی

با توجه به شرایط موجود در کشور بسیاری از افراد تصمیم به مهاجرت میگیرند. این روزها سودای مهاجرت در سر جوانان ایران بسیار زیاد است. اگر به دنبال کشوری ارزان، مناسب برای تحصیل، علاقمند به تحصیل در آمریکا و … هستید، در ادامه با ما همراه باشید.کشور قبرس شمالی جزیره ای داخل دریای مدیترانه است که بسیار خوش آب و هوا است. دمای هوا این جزیره در فصل زمستان ۱۰ درجه سانتی‌گراد است و در تابستان به ۳۵ درجه سانتیگراد می‌رسد. اغلب مردم قبرس شمالی به زبان ترکی حرف می‌زنند اما مهاجران نگران نباشند. زبان انگلیسی نیز در آنجا رایج است. در سال‌های گذشته بسیاری از دانشگاه‌های قبرس شمالی دانشجویان زیادی را جهت تحصیل پذیرفته اند. این کشور در دوران کرونا بیشترین مهاجران را داشته است این امر سبب جذابیت این دانشگاه برای دانشجویان ایرانی شده است.

چرا برترین دانشگاه های قبرس شمالی برای دانشجویان بین المللی جذابیت دارد؟

نکته بسیار جالب و جذاب برای افرادی که قصد مهاجرت دارند در مورد دانشگاه قبرس شمالی، ارزانی و اعتبار مدارک بین المللی است که این موضوع مهم ‌ترین موضوع برای بیشتر افراد است. بسیاری از کسانی که در سال ۲۰۱۴ مهاجرت کردند ترکیه‌ای‌ها هستند که این امر نشان دهنده  بزرگ بودن دانشگاه‌های قبرس است. نکته جالب توجه این است زبانی که در قبرس شمالی رایج است، ترکی می باشد و اکثریت را افراد ترک زبان تشکیل داده اند. دانشگاه‌های آن از نظر مدرک و اعتبار دارای استانداردهای جهانی می‌باشند. از مهم ترین جذابیت‌های کشور قبرس برای ایرانیان   عدم نیاز به ویزا وعدم نیاز به ارائه مدرک زبان اشاره کرد. فقط نیاز به قبولی در آزمون انگلیسی دانشگاه مقصد می باشد. هزینه تمکن مالی در این کشور کمتر از سایر کشور های دیگر است.

چرا قبرس شمالی؟

بسیاری از افراد قصد تحصیل در آمریکا را دارند اما با توجه به شرایط ایران توانایی مهاجرت به آمریکا را ندارند می توانند ابتدا به قبرس شمالی مهاجرت کنند. اگر شما از آن دست دانشجویانی هستید که علاقمند هستید در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا تحصیل کنید می‌توانید در بعد از تحصیل یا بعد از چند ترم وارد طرح مبادله دانشجو شوید و در دانشگاه آمریکا و اروپا تحصیل کنید.

بیشتر مردم قبرس شمالی مسلط به زبان ترکی‌اند اما زبان یونانی هم محبوبیت بالایی میان مردم دارد ولی زبان انگلیسی محبوبیت کمتری نسبت به زبان یونانی برخوردار است اما زبان انگلیسی بیشتر در مناطقی که توریستی و تفریحی می باشد، استفاده می‌ شود. البته که برای تحصیل در دانشگاه لازم است نمره زبان انگلیسی خوبی داشته باشید.

دانشگاه مدیترانه شرقی

اگر علاقه ‌مند هستید در یک دانشگاه دولتی در قبرس شمالی درس بخوانید می‌توانید توجهی به دانشگاه مدیترانه شرقی داشته باشید. این دانشگاه در سال ۱۹۷۹ میلادی تاسیس شد. تمامی دروس  در داخل این دانشگاه به دو زبان انگلیسی و ترکی ارائه می شود. دانشگاه مدیترانه شرقی معمولا از دید اغلب افراد به عنوان یکی از برترین دانشگاه های قبرس شمالی محسوب می شود. بیشتر دانشجویان بین المللی از کشورهای خاورمیانه از قبیل  ترکیه،  کشورهای عربی، ایران، پاکستان، نیجریه، آذربایجان و کشورهای اروپای شرقی می‌باشند.

با توجه به اینکه بسیاری از افراد برایشان رنک دانشگاه مهم است، این دانشگاه دارای رتبه ۱۵۸۲ در جهان می‌باشد و دارای ۱۲ دانشکده، سه موسسه بنیادی و ۴ مدرسه می باشد که یکی از مدرسه‌ها مخصوص دانشجویانی است به زبان انگلیسی به خوبی مسلط نیستند.

دانشگاه خاور نزدیک 

این دانشگاه یک دانشگاه خصوصی است که در لف کوشای پایتخت قبرس شمالی واقع شده است. سال تاسیس دانشگاه خاور ۱۹۸۸ می باشد. بیشتر از ۲۵ هزار دانشجو را دارد. در این دانشگاه ۱۶ دانشکده وجود دارد.  تعداد دپارتمان به ۹۸ عدد می رسد. طبیعی است با توجه به خصوصی بودن این دانشگاه مبلغ شهریه برای شما بسیار مهم  است ولی برای رشته پزشکی حدود ۵۶ هزار یورو و برای دندانپزشکی ۱۲۶ هزار یورو در سال لازم است.

دانشگاه آمریکایی گیرنه

این دانشگاه غیرانتفاعی محسوب می‌شود که در سال ۱۹۸۵ تاسیس شده است. دارای ۸ دانشکده است و در مجموع ۷۵۰۰ دانشجو دارد .نکته جذابی که هست شعار این دانشگاه این است که ما از طریق یادگیری زندگی می‌کنیم. مبلغ شهریه لازم بین ۴۵۰۰ تا ۶۰۰۰ یورو در سال است.

https://touran.academy/girne-american-university/

دانشگاه بین‌ المللی قبرس

دانشگاه بین‌المللی قبرس یک دانشگاه خصوصی محسوب می‌شود و در سال ۱۹۹۷ ساخته شده است. زبان اصلی آن انگلیسی می باشد و بیشتر از ۱۸ هزار دانشجو در آن درس می‌خوانند. این دانشگاه  دارای ۱۲ دانشکده است.  مبلغ متوسط برای کارشناسی ۶۲۰۰ یورو بوده است و برای رشته پزشکی ۱۲ هزار یورو و برای دندانپزشکی ۹۸۰۰ یورو می‌باشد

دانشگاه مدیترانه کارپاسیا

این دانشگاه خصوصی می‌باشد و در شهر نیکوزیای شمالی واقع شده است. آموزش در آن به زبان انگلیسی انجام می‌شود و در سال ۲۰۱۲ ساخته شده است. در مجموع دارای ۵ دانشکده که شامل زبان ها خارجی، بیزینس حمل و نقل هوایی و حقوق و مدیریت گردشگری و هتلداری می باشد. متوسط شهریه لازم برای حضور در این دانشگاه ۲۸۱۰ یورو برای مقطع کارشناسی و ۳۶۵۰ یورو برای مقطع کارشناسی است. این دانشگاه تقریباً بیشتر از ۲۰۰۰ دانشجو را دارد.

https://touran.academy/cyprus-university-of-mediterranean-karpasia/

سخن آخر

اگر می خواهید به کشوری مهاجرت کنید که هم ارزان قیمت باشد و هم نیاز به مدرک زبان نداشته باشید، مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی از بهترین راه های مهاجرتی است. بسیاری از دیگر کشور ها نیز به برترین دانشگاه های قبرس شمالی مهاجرت می کنند.