نحوه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

چطور می توانیم با یک وکیل حرفه ای مشاوره داشته باشیم؟

نحوه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل

مسائل و دعاوی حقوقی ازجمله موضوعاتی است که احتمال رخ دادن آن برای هرکسی امکان‌پذیر است. به همین دلیل اهمیت یک وکیل مشاور خوب که بتواند در هر مرحله از دادرسی، وضعیت پرونده‌های قضایی را بررسی کند و بهترین راهکار را به شما ارائه دهد، نمایان می‌شود. سال‌هاست که مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل به‌عنوان یک راه‌حل سریع و بی‌دردسر در پرونده‌های قضایی توصیه می‌شود. زیرا برای کسب اطلاعات بیشتر در مسائل حقوقی نیاز به‌صرف ساعت‌ها زمان برای رزرو ملاقات حضوری و مشاوره با وکیل نیست و می‌توانید خیلی راحت با وکیل موردنظر خود صحبت کنید. در این مطلب قصد داریم نحوه انتخاب یک وکیل و همچنین نحوه گرفتن مشاوره از وی را به شما توضیح دهیم.

چرا مشاوره حقوقی اهمیت زیادی دارد؟

پرونده‌های قضایی و حقوقی، غالباً دارای موارد پیچیده و حساسی است که درک آن‌ها و انتخاب یک راه‌حل مناسب، تنها از عهده یک وکیل باتجربه، برمی‌آید. وکلا با تسلط بالایی که به قوانین مختلف دارند، می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن مشکل شما در پرونده را بررسی کرده و سریع‌ترین راه‌حل ممکن را ارائه دهند. اما متأسفانه بسیاری از افراد به مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل اهمیت نمی‌دهند و همین موضوع سبب پیچیده‌تر شدن روال پرونده می‌شود. در چنین وضعیتی اگر از یک وکیل متخصص راهنمایی دریافت نکنید، امید شما برای حاکم شدن در یک پرونده قضایی یا حقوقی، کمتر و کمتر می‌شود. حالا که اهمیت مشاوره حقوقی و حضور یک وکیل متخصص را درک کردیم، ممکن است سؤال پیش آید که چگونه باید یک وکیل خوب پیدا کنیم. در ادامه به این موضوع بیشتر می‌پردازیم.

چگونه یک وکیل مناسب پیدا کنیم؟

هنگامی‌که بحث انتخاب وکیل به میان می‌آید، با هزاران نفر وکیل خبره و باتجربه روبرو هستیم و بسیاری از افراد نمی‌دانند که در انتخاب یک وکیل باید به چه مواردی توجه کنند. در ادامه معیارهای مهمی که در انتخاب یک وکیل مناسب الزامی هستند را بیان می‌کنیم:

تخصص وکیل باید متناسب با پرونده و مشکل شما باشد

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در انتخاب وکیل یا مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل نیاز است به آن دقت کنید، این است که هر وکیل غالباً در یک حوزه تخصص دارد و احتمالاً در سایر زمینه‌ها نیز به دلیل مطالعات مختلفی که دارد، آشنایی نسبتاً خوبی پیدا کرده است. با‌این‌حال تمرکز شما باید روی تخصص وکیلی متناسب با پرونده خودتان باشد. بدین منظور باید به مشخصات و تخصص وکیل توجه نمایید.

علم، تخصص و سطح تسلط وکیل را محک بزنید

دومین معیار مهمی که باید در انتخاب یک وکیل خوب به آن دقت کنید، سطح دانش حقوقی آن وکیل در بررسی و رسیدگی به پرونده شماست. چه مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل را انتخاب کرده باشید و چه یک وکیل اختصاصی برای پرونده خود تعیین کرده باشید، علم و دانش و تسلط وکیل بر مسائل حقوقی بسیار مهم و حیاتی است و باید نسبت به این موضوع اطمینان کاملی پیدا کرده باشید. برای فهمیدن اینکه یک وکیل تا چه اندازه به مسائل حقوقی تسلط دارد، می‌توانید از دیگران یا اینترنت پرس‌و‌جو کنید یا اینکه مستقیماً از وکیل سؤالاتی بپرسید و سطح دانش وی را محک بزنید.

به رفتار، گفتار و کردار وکیل دقت کنید

یک وکیل فردی است که دانش خود را با گذراندن سال‌های زیادی بر سر پرونده‌های مختلف کسب کرده است و در این سال‌ها با تجاربی که به‌دست آورده‌اند، متوجه این موضوع هستند که باید مسائل پیچیده حقوقی به زبانی ساده و عامیانه به‌طرف مقابل انتقال یابد. در مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، باید به این موضوع نیز دقت کنید که وکیل شما چه نوع رفتار و گفتاری از خود نشان می‌دهد. به‌طورکلی، باید بگوییم که معیارهای انتخاب یک وکیل خوب به همین موارد ختم نمی‌شود؛ بااین‌حال سه مورد ذکرشده برای انتخاب یک وکیل مناسب کاملاً کافی خواهد بود. از دیگر معیارهای انتخاب یک وکیل خوب می‌توان به مدرک تحصیلی وی، فن بیان، خوش‌نام بودن و مورد تأیید بودن دیگران اشاره کرد.

چگونه از یک وکیل مشاوره بگیریم؟

تا اینجا درباره مشخصات و ویژگی‌های یک وکیل حرفه‌ای صحبت کردیم؛ اما بعد از انتخاب یک مورد مناسب، جهت انجام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل لازم است خود فرد نیز به نکات مهمی توجه کند تا بتواند وکیل را در انجام یک مشاوره دقیق یاری کند. اگر نتوانید وضعیت یا شرایط خود را به خوبی بیان کنید، وکیل نیز ممکن است با برداشت اشتباه از مطالب شما، نتواند بهترین مشاوره خود را ارائه دهد.

وضعیت و شرایط فعلی را کامل و دقیق به وکیل توضیح دهید

اگر می‌خواهید یک مشاوره موفق دریافت کنید، هنگام مشاوره با وکیل باید ماجرای پرونده و وضعیت و شرایطی که اکنون در آن هستید را به وکیل توضیح دهید. دقت کنید که نباید در هیچ‌یک از بخش‌های توضیحات خود اغراق کرده یا مطالب کذب بیان کنید. وکیل مشاور، محرم راز شماست و باید به وی اعتماد کنید.

مستندات پرونده را به سمع و بصر وکیل برسانید

مهم‌ترین بخش در هر پرونده، بی‌شک مستندات آن است که در نظر نهایی قاضی بسیار تأثیرگذار است. هنگام مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، باید وی را به‌صورت کامل از وجود هر اسناد و مدارکی مطلع سازید تا با علم بر وجود و تأیید آن‌ها به شما مشاوره دهد.

بر احساسات خود مسلط باشید

در بین هزاران پرونده، بی‌شک مواردی حساس و تأثیرگذار بر روحیات و احساسات هر فرد پیدا می‌شود. هنگام مشاوره با وکیل حتماً به این موضوع دقت کنید که بر احساسات خود مسلط باشید و از بروز رفتارهای حاوی خشم، عصبانیت، گریه، ترس، اضطراب یا جملات حاوی پرخاشگری و کلمات رکیک خودداری کنید. وکیل قرار است به شما راه‌حل نشان دهد و بروز احساسات تأثیر خاصی در پیشبرد پرونده نخواهد داشت.

سخن نهایی

مشاوره با وکیل یکی از بهترین راه‌ها برای پیشبرد بهتر پرونده‌های حقوقی و قضایی است. وکیل مشاور با علم و اطلاعات خود به شما کمک می‌کند در هر شرایطی، بهترین استراتژی ممکن را پیش‌گرفته تا بتوانید در پرونده حاکم شوید. برای مشاوره حقوقی تلفنی با وکیل، می‌توانید از فرشاد قاسمی که وکیل پایه یک دادگستری و متخصص مشاوره حقوقی به‌صورت تلفنی است، کمک بگیرید.  گروه حقوقی فرشاد قاسمی باسابقه ارائه صدها مشاوره تخصصی به‌صورت تلفنی، توانسته است رضایت بسیاری از موکلین و افراد درگیر پرونده‌های قضایی را کسب کند.