نرخ جدید لباس های فرم مدارس معلوم نیست

مسوولان آموزش و پرورش تاکید کردند که به‌منظور تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.

مهر نوشت: در حالی که هنوز اتحادیه صنف خیاطان تهران نرخ امسال قیمت لباس‌های فرم مدارس را اعلام نکرده است؛ مسئولان آموزش و پرورش اعلان کردند که دانش آموزان می‌توانند از لباس‌های فرم سال گذشته استفاده کنند.

عاطفه‌سادات مدبرنژاد مشاور امور زنان و سرپرست اداره کل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش در این خصوص گفت: به‌منظور تحمیل نشدن هزینه‌های اضافی بر خانواده‌ها، دانش‌آموزان می‌توانند از لباس‌های سالم و قابل استفاده سال‌های قبل استفاده کنند.

وی البته به مقررات و ضوابط موجود برای تهیه لباس فرم دانش‌آموزان در سال تحصیلی جدید هم اشاره کرد و گفت: در تعیین نوع و رنگ لباس فرم دانش‌آموزی و نحوه تهیه، مدارس مکلف به رعایت ماده ۸۵ آئین‌نامه اجرایی مدارس هستند و در دستورالعمل ساماندهی و نظارت بر لباس دانش‌آموزی بر این مهم تاکید شده است.

مدبرنژاد گفت: انتخاب نوع و رنگ لباس دانش‌آموزان با مشارکت شورای دانش‌آموزی، به عهده «شورای مدرسه» و برنامه‌ریزی و اقدام برای تهیه آن با هماهنگی شورای مدرسه، به عهده «انجمن اولیا و مربیان مدرسه» خواهد بود.

بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف خیاطان تهران سال گذشته لباس فرم برای مقاطع اول تا سوم ابتدایی با گلدوزی ۴۲۱ تا ۴۶۵ هزار تومان و برای مقاطع چهارم تا ششم ۴۴۴ تا ۴۹۰ هزار تومان عرضه شد.

همچنین لباس دوره فرم دانش آموزان مقطع متوسطه بدون گلدوزی ۹۳۷ هزار تومان بود که با ۱۰ درصد نوسان مواد اولیه و حتی مالیات به یک میلیون تومان هم رسید. همچنین پیراهن و شلوار کتان پسرانه دوره متوسطه ۶۶۱ هزار تومان اعلام شد.

معمولاً نرخ لباس‌های فرم مدارس در شهریور و یک ماه قبل از آغاز سال تحصیلی اعلام می‌شود؛ با این حال مسئولان آموزش و پرورش اعلام کرده‌اند که استفاده از لباس‌های فرم سال گذشته بلامانع است و مدارس نباید خرید لباس فرم جدید را به خانواده‌ها تحمیل کنند.