چالش کفپوش جدید و مبلمان منزل،‌ راه حل چیست؟

یکی از دغدغه های افراد در زمان انتخاب کفپوش جدید این است که چه کفپوشی بیشترین سازگاری را با مبلمان خانه دارد. در واقع اکثر افراد با توجه به اهمیت تناسب میان اجزای دکوراسیون داخلی دوست دارند در انتخاب تک تک اجزای طراحی داخلی خود نهایت دقت را به کار ببرند تا در نهایت همه چیز به اصطلاح با هم جور باشد و بیشترین زیبایی را در کنار هم ایجاد کنند.

یکی از دغدغه های افراد در زمان انتخاب کفپوش جدید این است که چه کفپوشی بیشترین سازگاری را با مبلمان خانه دارد. در واقع اکثر افراد با توجه به اهمیت تناسب میان اجزای دکوراسیون داخلی دوست دارند در انتخاب تک تک اجزای طراحی داخلی خود نهایت دقت را به کار ببرند تا در نهایت همه چیز به اصطلاح با هم جور باشد و بیشترین زیبایی را در کنار هم ایجاد کنند.

انواع کفپوش ها مانند کفپوش پی وی سی، لمینت، موکت ها و… این روزها به عنوان کفپوش منازل بیشترین کاربرد را دارند. اما این وسط کدام کفپوش از همه مناسب تر است؟ در واقع همان چالش کفپوش جدید و مبلمان منزل، راه حل چیست؟ در این مطلب با هم یاد می گیریم که چطور بهترین کفپوش را با توجه به نوع مبلمان خانه خود انتخاب کنیم:

اهمیت هماهنگی کفپوش با مبلمان

مبلمان جزو اصلی ترین لوازم به کار برده شده در طراحی داخلی بخش اصلی خانه یا همان سالن پذیرایی و نشیمن هستند. حجم مبلمان و با توجه به آن که فضای زیادی از سالن را به خود اختصاص می دهند باعث شده است که ناخودآگاه در کانون توجه باشند و در اولین نظر خود را نشان دهند. از طرفی کفپوش ها نیز با توجه به وسعتی که داشته می توانند یکی از مراکز توجه در یک محیط باشند. هماهنگی کفپوش و مبلمان می تواند زیباترین فضا را خلق کند و بالعکس یک انتخاب نامناسب می تواند تمام زحمات و هزینه های طراحی را به باد دهد.

برای مثال یک موکت پازلی در صورتی که به طور صحیح و براساس نوع و رنگ مبلمان انتخاب شده باشد می تواند فضایی بسیار گرم و صمیمی را به وجود آورد و عکس این قضیه نیز می تواند اتفاق بیفتد. پس بسیار مهم است که بیشتر از هر چیزی به تناسب مبلمان و کفپوش توجه داشته و باقی موارد را در مرحله بعد و هماهنگ با مبلمان و کفپوش انتخاب کنیم.

موکت های پازلی تولید گامان تزیین

تناسب طرح و رنگ کفپوش با مبلمان

در مورد انتخاب نوع کفپوش هنگامی که قصد تعویض کفپوش ها را داریم برای آن که بیشترین سازگاری را با مبلمان ما داشته باشد نیاز است که بیشتر از هر فاکتور دیگری به طرح و رنگ آن توجه کنیم. در نظرگیری موارد زیر می تواند به ما در انتخاب بهترین کفپوش سازگار با مبلمان منزل کمک کند:

  • سبک طراحی کفپوش باید متناسب با نوع مبلمان باشد تا بیشترین زیبایی بصری را خلق کند.
  • برای مبلمانی به رنگ هایی مانند قهوه ای تیره، خاکستری یا سفید می توانید به سراغ کفپوشی به رنگ قهوه ای بروید.
  • کفپوشی روشن و به رنگ سفید یا کرمی می تواند هارمونی جذابی با مبلمانی در رنگ های آبی، سبز، زرد یا قرمز ایجاد کند.
  • پارکت های چوبی و حتی موکت طرح چوب از مواردی هستند که صرفاً محدود به سبک خاصی از مبلمان نمی شوند و استفاده از آن ها ریسک کار را کم می کند و به کمک آن ها می توانید راحت تر یک فضای هماهنگ و زیبا را خلق کنید.
  • نیازی نیست که حتماً کفپوش را مطابق با رنگ اصلی مبلمان انتخاب کنید و گاهی حتی تناسب پارکت به عنوان نمونه با پایه های مبلمان نیز می تواند هارمونی زیبایی ایجاد کند و کافی است در این زمینه هوشمند عمل کنید.

بهترین کفپوش ها برای مبلمان مختلف

برای آن که در هر بار که قصد تغییر دکوراسیون منزل را دارید نگران هماهنگی موکت طرح پارکت با مبلمان و دیگر اجزای طراحی داخلی نباشید بهتر است یک بار برای همیشه کفپوشی را انتخاب کنید که با مبلمان مختلف هماهنگ باشد و صرفاً بتوانید با تغییر مبلمان و کمترین هزینه، یک تغییر دکوراسیون جذاب و شگفت انگیز داشته باشید. در ادامه با هم چند مورد از منعطف ترین کفپوش ها که با سبک های مختلف دکوراسیون و مبلمان سازگاری دارند را بررسی می کنیم:

موکت

موکت یکی از مواردی است که سال ها در بین کفپوش های مختلف و جدید، محبوبیت خود را حفظ کرده است و هنوز هم با وجود تنوعی که هر روز به آن افزوده می شود می تواند بهترین کفپوش برای هر فضایی باشد. موکت های جدید کیفیت خیلی خوبی دارند و بسیار نرم و راحت هستند و می توان برای مثال با انتخاب یک موکت تایل با رنگ های خنثی زیباترین کفپوش را خلق نمود که به راحتی با هر نوع مبلمانی هماهنگ می شوند و در هر حالتی زیباست.

کفپوش لمینت

این نوع کفپوش نیز با توجه به شباهت زیادی که به پارکت های جوبی دارد می تواند در خیلی از موارد جایگزین این کفپوش های چوبی شود و با توجه به دوام بسیار بالایی که داشته یک انتخاب عالی برای یک عمر محسوب می شوند و نیازی نیست با هر بار تغییر دکوراسیون و بازسازی منزل، به فکر تعویض کفپوش ها نیز باشید.

پارکت لمینت کفپوش جدید مناسب مبلمان

کفپوش لمینت با توجه به آن که در رنگ های مختلف و گرم و سرد قابل تهیه است به سادگی با مبلمان مختلف ست می شود و همچنین بیشترین سازگاری را با دکوراسیون مختلف از خود نشان می دهد.

کفپوش پی وی سی

کفپوش PVC یا وینیل این روزها به دلیل قیمت مناسب، هماهنگی با استایل های مختلف طراحی و نیز نصب آسان مورد توجه بسیاری از طراحان داخلی قرار گرفته است. کفپوش های پی وی سی نیز دوام خیلی خوبی دارند و از طرفی به راحتی می توان در پروژه تغییر کفپوش، نصب آن ها را در کمترین زمان ممکن انجام داد.

حرف آخر

کفپوش ها و مبلمان از مهم ترین موارد در طراحی داخلی منازل به شمار آمده و هماهنگی آن ها از اهمیت زیادی برخوردار است. برای همین بسیار مهم است زمانی که قصد انتخاب یک کفپوش جدید را داریم به سبک طراحی و رنگ مبلمان توجه داشته باشیم و همچنین برای کاهش هزینه، کفپوشی را انتخاب کنیم که بیشترین سازگاری و هماهنگی را با مبلمان مختلف داشته و در دفعات بعدی که قصد تغییر مبلمان را داشته، به مشکل برنخوریم.