افزایش فروش فروشگاه‌ها با ارائه فاکتور و بسته‌بندی مناسب محصولات

افزایش فروش فروشگاه شما با ارائه فاکتور رسمی و استفاده از شاپینگ بگ جهت شکیل بودن محصولات شما.

فروشگاه‌ها همیشه به دنبال استراتژی‌های گوناگونی برای جذب مشتریان و افزایش فروش هستند؛ اما در وهله اول یک سری اصول اولیه وجود دارد که رعایت آن‌ها به شکل غیرقابل انتظاری روی رشد فروش تأثیر می‌گذارد. به‌عنوان مثال اگر برای هر محصول بسته‌بندی مناسبی در نظر بگیرید یا در ازای خرید مشتری، فاکتور دقیق به آن‌ها ارائه کنید، در جلب اعتماد مشتریان موفق خواهید بود و به‌عنوان یک فروشگاه حرفه‌ای و معتبر شناخته می‌شوید. مردم همیشه ترجیح می‌دهند از فروشگاه‌های معتبر خرید کنند. ارائه فاکتور یا قرار دادن خریدهای مشتری در ساک دستی هزینه چندانی ندارد و کار ساده‌ای است که به رشد فروش شما کمک می‌کند. بسیاری از فروشگاه‌ها با توجه به این اصول به سراغ چاپ ساک دستی کاغذی رفته‌اند تا بسته‌بندی مناسبی برای محصولات عرضه‌شده ارائه دهند. در لینک موجود می‌توانید قیمت ساک دستی کاغذی را استعلام بگیرید و هزینه‌های بسته‌بندی مناسب برای محصولات را برآورد کنید.

فروشگاه‌های معتبر همچنین از فاکتورهای رسمی و غیررسمی برای ثبت خریدهای مشتریان استفاده می‌کنند. در این گزارش از خبرگزاری صدای فارس، درباره تأثیر این دو عامل (بسته‌بندی و ارائه فاکتور) بر افزایش فروش فروشگاه‌های مختلف اشاره می‌کنیم.

چرا ارائه فاکتور رسمی برای مشتریان اهمیت دارد؟

به‌طور کلی فاکتور برای ثبت اطلاعات خرید مشتریان به کار می‌رود. چاپ فاکتور رسمی برای فروشگاه‌های معتبری که به‌صورت حرفه‌ای کار می‌کنند، اهمیت دارد. در لینک موجود می‌توانید ویژگی‌های فاکتور رسمی را مطالعه کنید و قیمت چاپ این نوع فاکتور را استعلام بگیرید. فاکتورهای رسمی ارزش قانونی دارند، خریدها را به‌صورت مستند ثبت می‌کنند و برای مالیات نیز قابل استعلام هستند. فاکتورهای رسمی معمولا در چند نسخه ارائه می‌شوند. یک نسخه از آن‌ها نزد فروشنده می‌ماند، یک نسخه به مشتری ارائه می‌شود و نسخه‌های دیگر هم در اختیار اداره مالیات قرار می‌گیرد.

وقتی مشتری در ازای خرید خود فاکتور رسمی دریافت می‌کند، از بابت هزینه پرداختی آسوده خاطر می‌شود. او می‌داند دقیقا برای هر بخش از خرید چه هزینه‌ای پرداخت کرده، چقدر تخفیف گرفته و چقدر مالیات بر ارزش افزوده پرداخت کرده است. فاکتور رسمی همچنین امکان مرجوع کردن رسمی کالا را در اختیار مشتری قرار می‌دهد (البته در صورتی که فروشگاه شرایط مرجوعی داشته باشد).

بعضی از کسب‌وکارها از فاکتورهای غیررسمی برای مشتریان استفاده می‌کنند. فاکتورهای غیررسمی، غیرقانونی نیستند، اما ارزش قانونی هم ندارند. این فاکتورها صرفا برای اطلاع‌رسانی درباره جزئیات خرید به مشتریان ارائه می‌شوند. فاکتورهای غیررسمی حتی ممکن است سربرگ رسمی فروشگاه را نداشته باشند و به‌صورت آماده از بازار تهیه شوند. ارائه فاکتور غیررسمی هم می‌تواند اعتماد مشتریان را جلب کند و نشان‌دهنده فعالیت حرفه‌ای و اعتبار فروشگاه شما باشد، اما تأثیر آن به‌ اندازه فاکتورهای رسمی نیست.

از طرف دیگر اگر مشتری بخواهید هزینه خرید خود را از نهاد خاصی دریافت کند، فقط باید فاکتور رسمی ارائه دهد. به‌عنوان مثال بعضی از افراد برای خرید محصولی وام می‌گیرند و تنها زمانی می‌توانند وام را دریافت کنند که فاکتور رسمی محصول خریداری شده را به بانک ارائه دهند. ترکیب این موارد باعث می‌شود مشتریان ترجیح دهند از فروشگاه‌هایی خرید کنند که امکان ارائه فاکتور رسمی را داشته باشند.

 فاکتور کاغذی بهتر است یا دیجیتال؟

فاکتور کاغذی بهتر است یا دیجیتال؟

فاکتورهای رسمی کاغذی و دیجیتال از نظر ارزش یکسان هستند و از نظر قانونی می‌توان به هر دو نوع فاکتور، استناد کرد؛ اما فاکتورهای کاغذی از دیدگاه مشتریان معتبر به نظر می‌رسد. فضای دیجیتال بسیاری از کارها را ساده‌تر کرده است، اما تقلب‌های زیادی هم در آن وجود دارد. به همین دلیل بسیاری از مشتریان، به‌خصوص افرادی با تفکر قدیمی، هنوز به فاکتورهای دیجیتال اعتماد ندارند و فاکتورهای رسمی کاغذی را ترجیح می‌دهند. به همین دلیل توصیه می‌کنیم حتی اگر فروشگاه آنلاین دارید و محصولاتتان را برای مشتریان ارسال می‌کنید، در کنار فاکتور دیجیتال، یک نسخه فاکتور رسمی کاغذی هم به همراه محصول در اختیار مشتری قرار دهید. توجه به همین نکات ساده و جزئی می‌تواند وجه تمایز شما نسبت به رقبا باشد.

بهترین روش بسته‌بندی محصولات در فروشگاه

تولیدکننده‌ها با توجه به نوع محصولشان، بسته‌بندی‌های گوناگونی برای آن‌ها در نظر می‌گیرند. بسته‌بندی‌های اولیه با آنچه باعث افزایش فروش می‌شود، متفاوت است. مشتریان فروشگاه ممکن است یک یا چند محصول را از یک فروشگاه بخرند. بنابراین محصولات باید در یک جعبه یا کیسه یا ساک دستی قرار بگیرند تا حمل‌ونقلشان راحت باشد.

بعضی از فروشگاه‌ها از نایلون‌های ساده و آماده برای بسته‌بندی خریدهای مشتری استفاده می‌کنند. بعضی دیگر از فروشگاه‌ها، نایلون‌های اختصاصی چاپ می‌کنند و گروهی دیگر هم به سراغ چاپ ساک دستی کاغذی می‌روند. شاپینگ بگ در ذهن بسیاری از مشتریان به‌عنوان یک بسته‌بندی لوکس شناخته می‌شود؛ به همین دلیل وقتی خریدشان در این نوع بسته‌ها قرار می‌گیرد، ناخودآگاه تصور می‌کنند در حال خرید از یک فروشگاه معتبر هستند و محصول لوکسی را تهیه کرده‌اند. این احساس مثبت منجر به تکرار خرید می‌شود.

 بهترین روش بسته‌بندی محصولات در فروشگاه

ارتباط قیمت‌گذاری و بسته‌بندی محصول

یک نکته جالب درباره بسته‌بندی این است که به‌صورت مستقیم روی قیمت‌گذاری محصول تأثیر دارد. بسیاری از مشتریان حاضرند برای محصولی که در یک بسته‌بندی شکیل قرار گرفته، هزینه بیشتری بپردازند. بسته‌بندی مناسب حس لوکس بودن محصولات را به مشتریان انتقال می‌دهد.

فروشگاه‌های حرفه‌ای، با توجه به محصولات، بسته‌بندی مناسبی برای آ‌ن‌ها در نظر می‌گیرند. به‌عنوان مثال یک جواهرفروشی لوکس، ابتدا محصولات را در یک جعبه زیبا و مخصوص قرار می‌دهد و سپس جعبه را در ساک دستی کاغذی می‌گذارد و به مشتری ارائه می‌کند. همچنین فاکتور رسمی خرید مشتری را در یک پاکت قرار می‌دهد و پاکت را در ساک دستی قرار می‌دهد. این یک روش حرفه‌ای برای بسته‌بندی است که ذهن مشتری را تحت تأثیر قرار می‌دهد و او را متقاعد می‌کند در حال خرید یک محصول لوکس است و باید هزینه بیشتری برای آن بپردازد. بعضی از محصولات مثل لباس، نیازی به جعبه ندارند. در این صورت فقط کافی است ساک دستی کاغذی که لوگو و نام برندتان روی آن چاپ شده را سفارش دهید و بسته‌بندی مناسبی برای محصولات فروشگاه داشته باشید.

چاپ فاکتور یا چاپ ساک دستی کاغذی هزینه زیادی ندارد، اما می‌تواند نتیجه مطلوبی برای کسب‌وکار شما به همراه داشته باشد. اگر در طراحی و چاپ محصولات از عناصر هویت بصری برند و کسب‌وکارتان استفاده کنید، این محصولات هم در افزایش فروشتان تأثیر خواهند داشت و هم برندتان را در ذهن مشتریان ثبت می‌کنند.