تجربه بی‌نظیر معامله‌‌گری در فارکس با بروکر آمارکتس | چرا آمارکتس؟

بروکر آمارکتس با ثبت شرکت در سال ۲۰۰۷ در جزیره سنت وینسنت فعالیت خود را در زمینه بازار مالی فارکس آغاز کرده و در حال حاضر در چندین کشور دنیا دارای شعبه‌های مختلف است. این بروکر از زبان فارسی پشتیبانی کرده و خدمات معاملاتی مناسبی را در اختیار کاربران خود و همچنین ایرانیان قرار داده است.

آمارکتس دارای کابین‌های شخصی بوده که کاربران با ورود به کابین آمارکتس می‌توانند از خدمات آن بهره ببرند. در ادامه با این بروکر بیش‌تر آشنا شده و به بررسی نحوه‌ی ورود به کابین شخصی خواهیم پرداخت. 

آمارکتس چیست و چه امکاناتی دارد؟ 

بوکر آمارکتس در ابتدا با نام AForex شناخته می‌شد که بعد‌ها با تغییراتی که انجام شد به AMarkets تغییر نام داد. در حال حاضر با خروج بسیاری از بروکر‌ها از ایران، بروکر آمارکتس بسیار طرفدار پیدا کرده و توانسته ایرانیان زیادی را به خود جذب کند.

آمارکتس با به کارگیری از سیستم‌های نوین ECN امکان انجام معامله را برای مبتدی‌ترین افراد تا افراد حرفه‌ای فراهم کرده است. عدم دریافت سوآپ بر کالا‌ها و شاخص‌ها و دریافت سوآپ بسیار کم بر روی فلزات اساسی، جفت ارز‌ها و رمز ارزها نیز از دیگر مزایای این بروکر است.

از دیگر ویژگی‌های آمارکتس نیز می‌توان به پشتیبانی قدرتمند وسریع آن و همچنین سرعت بالای اجرای سفارشات در کنار واریز‌های فوری اشاره کرد. با ورود به کابین آمارکتس و اتصال به بروکر می‌توان بیش از ۴۰۰ نماد معاملاتی را در آن مشاهده و اقدام به معامله کرد. 

حساب‌های معاملاتی بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس حساب‌های معاملاتی متنوعی را در اختیار مشتریان خود قرار داده است که در ادامه با ان‌ها آشنا خواهیم شد. 

حساب‌های استاندارد

برای افتتاح حساب‌های استاندارد به حداقل ۱۰۰ دلار واریزی احتیاج بوده و. بسیار مناسب افراد تازه کار است. با افتتاح این حساب اسپرد‌های معاملاتی از ۱.۳ پیپ به بالا شروع شده و امکان استفاده از حداکثر لوریج ۱:۳۰۰۰ وجود دارد.

این حساب‌های دارای حساب اسلامی بوده و می‌توان به وسیله‌ی آن از پرداخت بهره برای معاملات شبانه جلوگیری کرد و تراکنش‌های واریز نیازی به پرداخت کمیسیون ندارند. استاپ اوت در این حساب ۲۰ درصد در نظر گرفته شده است. 

حساب‌های فیکس

در حساب‌های Fixed اسپرد ثابت بوده و ۳ پیپ محاسبه می‌شود. بقیه شرایط این نوع حساب کاملا مشابه حساب‌های استاندارد هستند. 

حساب‌های ECN

برای افتتاح این نوع حساب در کارگزاری آمارکتس به حداقل ۲۰۰ دلار دپوزیت نیاز بوده و اسپرد از ۰ پیپ به بالا محاسبه می‌شود. میزان استاپ اوت در این حساب ۴۰ درصد و حداکثر لوریج ۱:۳۰۰۰ است. معامله گران در این نوع حساب به ازای هر لات معامله مجبور به پرداخت ۵ دلار هستند. 

حساب‌های Crypto

شرایط این نوع حساب کاملا مشابه حساب‌های استاندارد بوده و تنها تفاوت آن‌ها آن است که با افتتاح این نوع حساب تنها امکان معامله بر روی رمز ارزها وجود خواهد داشت. 

نحوه ساخت حساب و ورود به کابین آمارکتس

پس از ورود به سایت آمارکتس، ابتدا باید بر روی دکمه افتتاح حساب کلیک کرده و در صفحه باز شده مشخصات درخواست شده را پر کرده و نوع حساب و پلتفرم معاملاتی مورد نظر را انتخاب می‌کنید. در نهایت با پذیرش شرایط و قوانین روی دکمه ایجاد حساب کاربری کلیک کرده و ثبت نام انجام خواهد شد.

سپس با دریافت سه ایمیل از طرف آمارکتس که اولین ایمیل مربوط به نام کاربری و کلمه عبور جهت ورود به کابین آمارکتس بوده و ایمیل دوم اطلاعات حساب معاملات را ارائه کرده و ایمیل سوم نیز جهت تاییدیه ارسال می‌شود.

در ادامه و با تایید ایمیل و شماره تلفن خود وارد مرحله نهایی ثبت نام شده و با ارائه مدارک شناسایی منتظر بررسی مدارک و تاییدیه از طرف بروکر خواهیم ماند. در صورت دریافت تاییدیه ثبت نام به پایان رسیده و شما می‌توانید از طریق ورود به کابین آمارکتس اقدام به معامله کنید. 

اتصال به حساب معاملاتی بروکر آمارکتس بدون نیاز به VPN

چنانچه قصد دارید بدون فیلترشکن به حساب معاملاتی خود وصل شوید می‌توانید از طریق سرورهای مخصوص متاتریدر ۴ یا ۵ که در ادامه آورده می‌شوند اقدام کنید. بنابراین ابتدا وارد متاتریدر شده و در منوی File گزینه login To Trade Account را انتخاب می‌کنیم.

سپس در پنجره‌ی جدیدی که باز می‌شود مشخصات حساب معاملاتی و رمز ورود را به ترتیب در کادر اول و دوم وارد کرده و در کادر سوم نیز آدرس سرور مربوط به حساب خود را ثبت می‌کنیم و دکمه‌ی login را می‌زنیم. کسانی که از متاتریدر ۴ استفاده می‌کنند می‌توانند آدرس سرور‌های ۱۸۵.۱۰.۷۲.۴:۴۴۴ یا ۸۲.۹۹.۲۳۸.۸۵:۴۴۴ را در کادر سوم اضافه کنند. چنانچه پلتفرم معاملاتی شما متاتریدر ۵ باشد نیز سه آدرس سرور برای آن وجود دارد که به قرار زیر هستند. 

  • ۱۸۵.۱۰.۷۲.۴:۴۴۶
  • ۱۵۷.۱۷۵.۷۴.۲۲۴:۴۴۳
  • ۸۲.۹۹.۲۳۸.۸۵:۴۴۶

لازم به ذکر است که این آدرس‌ها ممکن است مسدود شوند که در این صورت می‌بایست از آدرس‌های جدیدتری استفاده کنید. یکی از نکات برجسته بروکر آمارکتس آن است که در صورت قطعی اینترنت می‌توانید از طریق تماس با پشتیبانی آمارکتس اقدام به باز یا بسته کردن معاملات خود کنید. 

اعتبار بروکر آمارکتس

بروکر آمارکتس نیز مانند بسیاری دیگر از بروکر‌هایی که به ایرانیان خدمات ارائه می‌کنند دارای هیچگونه مجوز درجه یک فارکس نبوده و تنها دارای دو رگولاتوری درجه سه فارکس به نام Financial Commission, Mwali International Services Authority بوده که هیچگونه نقش نظارتی بر بازار فارکس ندارند. با این حال سالیان زیادی است که این بروکر مشغول به فعالیت بوده و تا به حال شکایتی از آن مبنی بر پولشویی یا کلاهبرداری نشده است. 

کپی تریدینگ در AMarkets

بروکر آمارکتس نیز مانند بسیاری از بروکر‌های دیگر قابلیت کپی تریدینگ را برای مشتریان خود فعال کرده و ان‌ها می‌توانند با بررسی سوابق معاملاتی افراد گزینش شده به عنوان تریدر‌های اصلی یک یا چند نفر آن‌ها را انتخاب کرده و به صورت غیر فعال کسب درآمد کنند. در این روش افارد بدون نیاز به دانش و صرف زمان خاصی معاملات خود را به دست افراد با تجربه سپرده و هر معامله‌ای که ان‌ها برای خود باز می‌کنند عینا برای آن‌ها نیز باز شود. 

سخن نهایی ورود به کابین آمارکتس

در این نوشته با بروکرآمارکتس و با نحوه ثبت نام و ورود به کابین آمارکتس آشنا شدیم. همانطور که فهمیدیم بروکر آمارکتس یکی از معدود بروکر‌هایی است که از زبان فارسی پشتیبانی کرده و خدمات خود را در اختیار کاربران ایرانی نیز قرار داده است.

در این بروکر حساب‌های متنوعی وجود داشته و علاوه بر نماد‌های فارکس امکان معامله شاخص ها، کالاها، رمز ارزها و بسیاری دیگر نیز وجود دارد. ایرانیان می‌توانند بدون نیاز به فیلترشکن و از طریق سرور‌های اختصاص به حساب‌های معاملاتی خود دسترسی داشته و همچنین بدون اینترنت نیز اقدام به معامله کنند.